مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مشخص کردن ربات با User-agent

از این امر برای هدفگیری یک ربات خاص به کار گیری می گردد. سئو در مشهد  از این فرمان می‌قدرت به دو صورت در پوشه robots.txt بهره برد. چنانچه می خواهید به تک تک ربات‌های خزنده یک امر یکسان بدهید، کافی میباشد پس از عبارت User-agent از آرم ستاره ” * ” به کار گیری نمایید. نماد ستاره به معنای «تمامی چیز» میباشد. مانند نمونه تحت:

1
*:User-agent
امر بالا بدین مضمون‌ میباشد که اوامر آتی، برای کلیه رایاپارس ربات‌های کاوش گر یکسان شغل نماید. ولی در حالتی که میخواهید فقط به یک ربات خاص مانند ربات گوگل (GoogleBot) امر خاصی را بدهید، فرمان شما می بایست به صورت پایین نوشته خواهد شد.  what is seo این کد به‌این مفهوم میباشد که “اجرای دستورها پوشه، صرفا برای ربات گوگل الزامی میباشد.

1
User-agent: Googlebot
۲ـ معین کردن صفحه های و نصیب‌های غیرمجاز با Disallow
امر Disallow به ربات‌ها میگوید که چه فولدرهایی از اینترنت‌وب سایت شما‌را نباید تحقیق نمایند. درواقع این امر، بیان‌کننده نشانی‌هایی میباشد که می خواهید از ربات‌های کاوش نهفته بماند.

از جمله در صورتی نمیخواهید موتورهای کاوش، تصاویر اینترنت‌وبسایت‌تان را ایندکس نمایند، می توانید آحاد تصاویر وبسایت را داخل یک فایل در هاستینگ خویش قرار دهید و از دسترس موتورهای کاوش بیرون سازید.

در‌حالتی که فرض کنیم که مجموع این تصاویر را به داخل فولدری به اسم  Photos منتقل کرده‌ باشید. برای آنکه به گوگل بگویید که‌این تصاویر را ایندکس نکند، بایستی دستوری مانند ذیل را بنویسید:

1
2
* :User-agent
Disallow: /photos
امر” / ” پس از Disallow به ربات گوگل میگوید بایستی وارد فولدر‌ای در ریشه پوشه گردید. نام این فولدر photos میباشد.

این دو خط در فولدر robots.txt، به هیچ یک از ربات‌ها اذن ورود به پوشه تصاویر را نمی‌دهد. در کد دستوری بالا،  نصیب “User-agent: *” می گوید که اجرای این امر برای همه ربات‌های کاوش الزامی میباشد. بخش “Disallow: /photos”  بیان کنده این میباشد که ربات، اذن ورود یا این که ایندکس فولدر تصاویر وبسایت را ندارد.

۳- معلوم کردن قسمت‌های مجاز برای ربات‌ها با Allow
همان طور که میدانیم ربات خزنده و ایندکس کنندۀ گوگل، Googlebot اسم دارااست. این ربات نسبت به بقیه ربات‌های جستجو گر، دستورها بیشتری را متوجه میگردد. خلال امرها “User-agent” و “Disallow”، ربات گوگل امر دیگری به اسم “Allow” را نیز ادراک می‌نماید.

فرمان Allow به شما قابلیت و امکان میدهد تا به ربات گوگل بگویید که اذن مشاهده یک فولدر، در فولدری که Disallowed گردیده را داراست.

لینک سازی

وب سایت هایی وجود دارا‌هستند که شما می توانید سئو در مشهد  تبلیغات خویش را در آن‌ها جاری ساختن دهید اما هرطوری که بخواهید و جای‌جای که بخواهید نمیتوانید پیوند خویش را تبلیغ نمائید و این لینک و پیوند سازی عنایت بسیار متعددی داراست اولیه از تمامی بگم شاید وارد سایتی گردید رایاپارس که بهتون بگه با 50 هزار تومان برای مثال تارنما شمارو توی 2000 وب سایت تبلیغ میکنه و براتون پیوند سازی میکنه توی 2000 وبسایت پیشنهاد می کنم این عمل رو به هیچ عنوان نکنید چون دیگه می بایست قید سایتتون رو بزنید از طرفی هم قیمت سایتی که به شما لینک و پیوند میده بسیار مهمه و الگوریتم های گوگل این پیوند هارو تحقیق میکنند. 
پیوند کوتاه داشته باشید
بعضا از متخصصین بهینه سازی براین باوراند پیوند تارنما بایستی اینقدر کوتاه باشد what is seo که بشته پشت تلفن پیوند را اعلام کرد یا این که به راحتی پیوند را SMS کرد اینجانب خودم این موضوع رو پژوهش کردم برای یک زمان 2 لینک و پیوند گذاشتم یک کدام از کوتاه و دیگری وقتگیر بود فیض ای که دیدم تماما قابل پیشبینی بود و گوگل لینکی را برای اکران ارائه اعطا کرد که کوتاه بود پس توجه فرمائید قطعا از لینک و پیوند های کوتاه به کار گیری فرمائید و در گزینش نشانی وبسایت خویش نیز اعتنا داشته باشید.
مداقه سرعت وب سایت
زمانی وارد سایتی می شوید که خیلی ارتفاع می کشد تا تماما بالا بیاید بی صبر می شوید و ممکن میباشد تارنما را ببندید و وارد سایتی دیگر گردید سرعت بار گذاری شدن بی نقص تارنما خیلی مهمه و شایسته ترین موقعیت اینه که وبسایت شما در پهنا 3 ثانیه بارگذاری گردد مگرنه یوزرها تارنما شما‌را سوراخ میکنند و بهینه سازی وبسایت شما حاد می گردد البته چه طور نظارت فرمایید که سرعت تارنما شما چطور میباشد و خطاها چیست سایتی به عنوان \' gtmetrix \' وجود داراست که سرعت تارنما شما و چیز هایی که سبب ساز نماید شدن سرعت وب سایت شما شدن رو بهتون میگه.
به یوزرها التفات بدهید
در ارتقاع بهینه سازی عملکرد نکنید که وبسایت خویش را برای گوگل با صرفه نمائید و صرفا موتور جست و جو را راضی فرمائید در صورتی یوزرها از وب سایت شما راضی باشند گوگل رنک شما‌را ارتقاع می دهد نگه داشتن استفاده کننده در وب سایت و جذب استفاده کننده عنایت بسیار متعددی در ارتقاع seo دارااست در صورتی‌که یوزرها از شما راضی باشد گوگل از برخی چیز ها دیده پوشی میکند پس همت نمایید در کنار تبلیغات و پیوند سازی مطالب اثرگذار و با ارزش ایجاد نمایید که بتوانید یوزرها را جذب وبسایت خویش بکنید. 
وب سایت را ارزیابی فرمائید
شما هر لحظه می بایست استحضار داشته باشید که در سایتتان چه میگذرد و گوگل برای اینکه بتوانید داده ها وب سایت را داشته باشید ابزار های قدرتمندی را در مشت شما قرار می‌دهد که هر لحظه می فهمید چندین نفر در کدام نصیب تارنما شما میباشند چه برگه ای بازدید بیشتری داشته و یوزرها با چه کلماتی وارد وبسایت شما گردیده اند یکی‌از این ابزار های کار کشته Google Analytics که گذارش جامعی از وب سایت به شما می دهد و یکی‌از دیگر از این ابزار های قدرتمد Alexa میباشد که بهینه سازی تارنما شمارا آرم می‌دهد و می‌گوید که یوزرها با چه کلماتی وارد تارنما شما گردیده اند
محتوای باکیفیت ساخت‌و‌ساز نمایید
خیلی از تارنما ها نوشته‌علمی ایجاد میکنند البته فیض نیکی ندارند حتی‌د‌ر صفحه های انتها موتور جست و جو می باشند انگیزه این فرمان این میباشد که مطالب چگونگی خیر و خوبی ندارد درصورتی که می‌خواهید فراگیری های شما بوسیله بازدید کنندگان چشم گردد بایستی مطالب عالی و با کیفیتی ساخت نمائید و صرفا به گوگل التفات ندهید و ملاک شما این باشد که استفاده کننده چیزی یادبگیرد یا این که به چیزی که می خواهد رسد

جلوگیری از جریمه گوگل هنگام استفاده از لینک‌های Sitewide

با اعتنا به مفاد آورده شده تا اینجای نوشته‌ی علمی  سئو در مشهد می‌اقتدار اعلام کرد در حالتی که میخواهید هنگام به کارگیری از لینک و پیوند Sitewide به وسیله گوگل جریمه نشوید، موردها تحت را رعایت نمایید:
پیوند تارنما واید برای وب سایت‌تان نخرید یا این که از هیچ نحوه مبلغی دیگری هم رایاپارس  برای ساخت و ساز اینگونه لینک و پیوند‌هایی به کارگیری نکنید. دقت داشته باشید این عمل یک کدام از بدترین استراتژی‌هایی میباشد که میتوانید برای لینک و پیوند‌سازی در پیش گیرید.
هنگام استعمال از پیوند تارنما واید اصلا از لغات کلیدی تحت عنوان انکرتکست پیوند به کار گیری نکنید. استدلال ها نشانه میدهد پیوند‌های وبسایت واید دارای اعتبار از اسم مارک یا این که تارنما مقصد what is seo  تحت عنوان انکرتکست لینک و پیوند به کار گیری کرده‌اند.
زمانی با پیوند تارنما وایت در تارنما خودتان روبرو میشوید، خوب میباشد آغاز از خودتان بپرسید «آیا این پیوند طبیعی به لحاظ می رسد؟» در‌صورتی‌که پاسختان به‌این پرسش منفی میباشد بایستی کارایی فرمایید در تماس با مسئولین تارنما موردنظر از آن ها بخواهید لینک و پیوند را حذف یا این که نوفالو نمایند. همینطور می توانید برای disavow کردن اینگونه لینک و پیوند‌هایی هم مبادرت فرمایید تا گوگل شما‌را پنالتی نکند.
بیشتر بخوانید: یادگرفتن disavow کردن لینک و پیوند‌های مخرب و اسپم
عده‌بندی
لینک و پیوند Sitewide در ظواهر امتیاز بزرگی برای یک وب سایت به حیث می رسد، اینکه بتوانید تعداد متعددی لینک و پیوند به ازای صفحه های متعدد یک وبسایت داشته باشید، برای هر مدیریت وب سایت یا این که سئوکاری جالب و ما یحتاج میباشد. ولی اینگونه پیوند‌هایی در واقع یک خطر گرانقدر برای تارنما به شمار می آیند و به راحتی می توانند تارنما را پنالتی نمایند. اعتنا داشته باشید در شکل بروز غلط در به کارگیری از این نحوه، هر دو تارنما مبدا و مقصد آیتم جریمه گوگل قرار میگیرند. ولی با به کار گیری از طریق‌های آورده شده در‌این نوشته‌علمی می توانید از جریمه‌های گوگل ریلکس گردیده و از مزایای پیوند‌های تارنما واید فایده بگیرید.

طراحی صفحه 404

در نصیب کاغذ 404 می بایست چه خصوصیت هایی داشته باشد در همین نوشته‌ی علمی گفتیم که طرز های مختلفی برای دیزاین 404 وجود دارااست و دو تا از مهم‌ترین این طریق ها را تمجید کردیم . در شرایطی که فرض کنیم  سئو در مشهد که می خواهیم به تجارب کاربری احترام بگذاریم و بخواهیم ورقه 404 خویش را پیاده سازی کنیم چه نکاتی را می بایست رعایت کنیم. گرافیک برگه 404 : گرافیک ورقه 404 در وب سایت های متعدد رایاپارس  با طرح ها و استراتژهای مختلفی ساخت می‌گردد. از گرافیک هایی که شمارا به خنده وا می‌دارد تا گرافیک هایی که شمارا وادار به ماندن بیشتر در کاغذ میکنند. کدامیک از این استراتژی ها عالی میباشند. در حالتی‌که ذوق و سلیقه فرد را ندیده بگیریم و صرفا بخواهیم براساس what is seo  اصول منطقی گرافیک برگه 404 را ساخت و ساز کنیم . این گرافیک می بایست بیان کننده و معمولی و در عین اکنون به جابجایی مخاطب به صفحه های دلخواه یاری دهد . ابزار های کاغذ 404: برگه 404 بایستی دارنده هدر و منو و پاصفحه وبسایت شما باشد ، در نصیب محتوا هم بایستی متنی که استفاده کننده را از رخدادن خطای 404 و یا این که نوشته ای منبی بر عدم یافتن شیت مد لحاظ و یا این که هر دو وجود داشته باشد . عالی میباشد که در ورقه 404 قابلیت کاوش قرار داشته باشد، تا استفاده کننده بتواند اسم ورقه خویش را کاوش نماید و مطالب مربوط به آن را در وبسایت بیابد.

استراتژی های ورقه 404 برای ساخت‌و‌ساز محتوا

فرض نمائید ما سایتی با تیتر یادگرفتن فتوشاپ داریم و کاربرانی درپی شیت ای با نشانی retouch.aspx با شیت 404 مواجه می‌گردد. در حالتی که تعداد این یوزرها زیاد باشد می‌توانید این برگه را در وبسایت خویش تولید کنیم تا این یوزرها هنگام مراجعه به تارنما ما با ورقه 404 مواجه نشوند . بخش اعظمی از صاحبان تارنما ها حتی لغت ها سرچ گردیده در تارنما خویش را رسیدگی می نمایند تا در‌حالتی که مخاطبان در تارنما آن ها بدنبال محتوای خاصی می باشند که محتوای مطلوب با آن در تارنما نیست . محتوای مطلوب را برای مخاطبان وب سایت ساخت و ساز نمایند.

آیا ورقه 404 بر روی بهینه سازی اثرگذار میباشد؟

در صورتی ترجمه seo را سئو برای موتور های کاوش بدانیم، پاسخ این پرسش نه میباشد. اما در صورتی بهینه سازی را مترادف و هم معنی با مراجعه استفاده کننده حقیقی وواقعی بیشتر به وبسایت و seo محتوا برای مخاطب حقیقی و واقعی مخاطب بدانیم پاسخ آری میباشد.

بنابراین وجود برگه 404 مطلوب شاید برروی جایگاه وبسایت ما در گوگل و بقیه موتورهای کاوش تاثیر نکند اما اثر آن بر روی رضایت مندی کاربر و تناسب طراحی وب سایت زبده کاربری تماما معین میباشد. به این ترتیب برای دیزاین 404 خویش پاره ای بیشتر وقت صرف فرمائید و از بکارگیری ایده های نوین در‌این برگه نهراسید. ارتقا خطاهای 404 در وبسایت به خودی خویش، اثر منفی در جایگاه بندی گوگل ندارد البته در حالتی‌که صفحاتی از وبسایت شما که تا قبل از این، از روش گوگل ورودی می گرفتند حذف شوند، به طبع ورودی گوگل تارنما شما کاهش می‌یابد و عالی میباشد وب سایت شما کمترین خطای 404 را داشته باشد.

اپ های متن گشوده و شیت 404 

برنامه های متن گشوده مانند وردپرس و جوملا و دروپال و غیره به یوزرها قابلیت آن را می‌دهد که شیت ای با اسم 404.php را در وبسایت خویش داشته باشند و آن را با حیث خویش دستکاری نمایند. اکثر این نرم‌افزار ها همینطور به یوزرها خویش قابلیت و امکان رئیس صحفه 404 و ارور 404 را از روش پوشه .htaccess را می دهند. که تفاوت این دو صحیح مانند تفاوت داشتن یک برگه 404 و یا این که ریدارکت کردن کاربرانی میباشد که به شیت 404 هدایت گردیده اند.

مزایای featured snippet

وقتی که featured snippet به ورقه حاصل گوگل اضافه شد، سئو در مشهد  برخی از سئوکارها را عصبانی کرد. چراکه این خصوصیت منجر میشد اکثری از یوزرها فارغ از ورود به تارنما، داده ها مورد نیاز خویش را در به عبارتی برگه نتیجه ها کاوش بدست رایاپارس  آورند و دیگر روی وبسایت‌ها کلیک نکنند. این مورد تا حدی صراحت دارد ولی از سوی دیگر می بایست اعتنا داشت featured snippet منجر غربال شدن مشتریان what is seo  بالقوه از سایر یوزرها میباشد. درواقع با وجود featured snippet صرفا کاربرانی روی وبسایت کلیک می‌نمایند که نیاز به داده ها بیشتر و احتمالا خرید کالا دارا هستند.

از سوی دیگر همانگونه که تا قبل از این اشاره کردیم، استدلال‌ها علامت میدهد قرار به چنگ آوردن یک وب سایت در قسمت featured snippet می تواند نرخ کلیک آن را تا هشت درصد ارتقا دهد.

بدون ارتقا بازدید تارنما می بایست به اثر featured snippet بر برندینگ وب سایت هم اشاره نمود. شاید اکران featured snippet سبب خواهد شد بعضی از یوزرها روی حاصل کاوش کلیک نکنند البته سایتی که در featured snippet اکران داده میگردد، به طبع بیشتر در معرض رویت کرد قرار داشته و دوراندیشی از مارک آن به شدت ارتقا پیدا می‌نماید.

آیا قابلیت و امکان عدم اکران تارنما در جعبه جواب پررنگ وجود داراست؟

دقت داشته باشید باصرفه‌سازی برگه برای featured snippet به‌این مفهوم وجود ندارد که از این به بعد از آن مطلقا در نصیب featured snippet اکران داده می گردند. اصولا اکران featured snippet به وسیله گوگل انتخابی میباشد یعنی قطعیتی برای آن نیست. گوگل معمولا از در میان 10 فیض نخستین کاوش یک کدام از را برای اکران featured snippet تعیین می‌نماید. خلال اینکه راه دقیقی برای باصرفه‌سازی ورقه برای featured snippet معرفی نشده میباشد. با وجود تمامی این مسائل هیچ قطعیتی برای اکران برگه وب سایت شما در featured snippet نیست. فقط می توانید با رعایت مفاد گفته ‌گردیده امیدوار باشید گوگل شما‌را برای اکران در featured snippet تعیین نماید.

عده‌بندی

درین نوشته ی علمی سعی کردیم جواب بدون نقص و کاملی به پرسش featured snippet یا این که جواب ویژه گوگل چیست، بدهیم. این خصوصیت زودتر از چیزی که تصور کنید، به گویش فارسی هم راه و روش پیدا می‌نماید. خوب میباشد از همین امروز صفحه های تارنما خویش را برای قرارگرفتن در جایگاه صفر گوگل فراهم نمایید.