مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

( Crawl Budget ) در بهینه سازی چه مفهومی دارد؟

به عبارتی‌طور که گفتیم میزان دارایی خزش تعداد صفحاتی است که گوگل تصمیم میگیرد در یک زمانه مشخص وبسایت شما‌را مرور می نماید که‌این میزان می تواند، مختلف باشد البته به صورت کلی یک مقدار استوار است.

تعداد صفحاتی که گوگل آن‌ها‌را مرور می نماید محدودیتی ندارد یعنی ممکن هست 6 کاغذ از وبسایت در روز مرور خواهد شد یا این که 400,000 . پس مجموعاَ با دقت به معیارهایی این ترازو تعیین می‌گردد که بعدا راجب آن حرف می کنیم.

چرا موتورهای کاوش دارایی خزش را برای تارنما ها در حیث گرفتند
با اعتنا به اینکه میلیون‌ها برگه نو روزمره به وبسایت ها اضافه میشود و تعداد آن ها محدودیتی ندارند. براین اساس ایندکس صفحه های نیاز به حق تقدم‌بندی داراست تا ربات های گوگل بتوانند این کار را جاری ساختن دهند.

واحد سنجش دارایی خزش برای تارنما چطور انتخاب می‌گردد
دو عامل وجود دارااست تا معیار میزان دارایی خزش صفحه ها گزینش شوند، محدودیت خزش  (Crawl Limit ) و تقاضای خزیدن ( Crawl Demand ) ، که در نصیب تحت به تشریح هر کدام می‌پردازیم.

محدودیت خزش مبتنی بر منابع سرور (Crawl Limit / Host Load )
حد خزیدن قسمت مهمی از بودجه خزش محسوب می‌شود. به همین خواسته ربات های گوگل به نحوی پیاده سازی شدند تا از اضافه توشه سرور جلوگیری نمایند و با احتیاط بیشتری صفحه های اینترنت را مرورکنند.

حالا عوامل مختلفی روی حد خزیدن مفید میباشد مثلاً در صورتی وب سایت شما با یک سری وبسایت دیگر روی یک سرور مشترک انجام گردیده باشد و شما یک وبسایت والا در اختیار داشته باشید، خزش در سایت بسیار محصور انجام می‌شود. دراین‌صورت‌ بهتر است از یک هاست اختصاصی استفاده نمایید تا احتمال اینگونه محدودیتی برای تارنما شما اتفاق نیفتد.

عامل دیگری که بر واحد سنجش خزش اثر میگذارد، تعداد وبسایت های فعالی میباشد که بر روی یک هاست دارید. در این صورت وصل شدن به سرور مشقت بار می‌گردد و قابلیت خطای رجوع و برگشت از سرور را خواهیم داشت.

در شرایط کلی بایستی در حیث بگیرید که سرور شما چقدر میتواند تعداد درخواست های نبی گردیده سمت سرور را جواب گو باشد و چقدر تحمل ترازو خزش را دارااست.

تقاضای خزیدن  ( Crawl Demand / Crawl Scheduling )
تقاضای خزیدن یا این که طراحی برنامه خزیدن مبتنی بر بها URL می باشد که قادر است عامل ها اکثری را در خویش وارد نماید به عنوان مثال :

محبوبیت : معیار لینک و پیوند های داخلی و فرنگی که در صفحه های خویش قرار می دهید، همینطور میزان کاوش برای رتبه بندی اثر متعددی داراست.
نوع برگه : صفحه های یک وب سایت میتواند در مجموعه بندی تولید ها، برگه مقررات ومقررات ، تماس با ما و غیره باشد. پس مطابق نوع کاغذ واهمیت آنان، حق اولویت خزیدن باید صورت پذیرد.
تازگی ( ساخت و ساز موردها جدیدتر) : به‌روزرسانی ، تشکیل داد محتوای جدید هم در تقاضای خزش تأثیر متعددی دارا‌هستند.
برای مثالً تارنما هایی که هر روز محتوای تازه در تارنما خویش قرار میدهند، نسبت به سایت های خبری که هر یکسری ساعت یک توشه محتوا ایجاد کرد می نمایند تعداد خزش کمتری به نسبت تکثیر محتوا دارند.

چرا می بایست به میزان دارایی خزش تارنما خویش التفات بدهیم
ما در پی این هستیم که موتورهای کاوش بیشترین صفحه ها ما را ایندکس و مرور نمایند و ولی در اسرع وقت این فعالیت را جاری ساختن بدهند. التفات دارایی خزش هنگامی اساسی می گردد که بایستی صفحات نو تارنما شما سریع خیس توسط موتورهای کاوش مرور شوند.

اینک در حیث بگیرید که دارایی خزش خویش را از دست دادید و موتورهای کاوش نتوانستند قسمت های اساسی وبسایت را کشف نمایند. با مجموع سعی هایی که برای وبسایت خویش اعمال دادید نتوانستید رتبه خیر در نتایج گوگل بگیرید.

در‌این‌حالت‌ باید برای موتورهای کاوش گزینش نمایید که کدام صفحه ها التفات بیشتری دارا هستند بخصوص در حالتی‌که صفحات وب سایت بیش تر از 10,000 ورقه میباشد.

چطور میزان دارایی خزش وبسایت خودم را پیدا کنم
اگر برای تارنما خویش حساب کنسول گوگل دارید می توانید به بخش Crawl بروید وبر Crawl Stats کلیک فرمائید. در آنجا تعداد صفحاتی که گوگل آنان‌را هر روز مرور می نماید را مشاهده کنییید


به منابع سرور خویش رجوع‌نمایید
مطالعه گزارش های سرور می تواند داده های جذاب را مهیا نماید و تعداد خزنده های گوگل که سایت شمارا مرور می نمایند را نماد دهد.

که اما میتوانید این اطلاعات را با داده هایی که از کنسول گوگل خویش بدست آوردید سئو در مشهد مقایسه نمائید و به حساب آوردن های بیشتری را برای یافتن شایسته ترین راه‌حل کسب مرتبه ای فراتر را داشته باشید.

بهینه سازی دارایی خزش را چطور انجام دهیم
بهینه سازی میزان دارایی خزش رویه های متعددی دارااست ولی در اینجا 8 گزینه اساسی را عده کردیم که بایستی به آن ها توجه کنید و موردها نام برده را رفع نمائید.

1. پارامترهای غربال محصولات در URL
URL های با پارامتر نباید برای موتورهای کاوش قابل دسترس باشند زیرا می توانند تعداد نامحدودی URL ساخت نمایند.رایا پارس  این نشانی ها معمولاً هنگام استعمال از غربال های متاع در فروشگاه آنلاین استعمال میشوند  مثلا https://www.example.com/cars/bmw?color=white در اینجا بایدمطمئن گردید در دسترس موتور های گوگل نباشد.

برای اجرا این شغل بایستی در سرچ کنسول گوگل یا این که ابزار اینترنت مستر بینگ به کار گیری فرمایید ، تگ Nofollow  به پیوند های غربال اضافه نمائید یا این که در Robots.txt فرمان عدم دسترسی به این نشانی را بدهید.

2. محتوای تکراری
شیوه های متعددی برای هجران از محتوای تکراری میباشد، برای مثالً هنگامی که می‌خواهیم نشانی ورقه ای را وارد کنیم به HTTP ، HTTPS وWWW پیوند ها دقت کنیم. صفحه های نتیجه ها کاوش داخلی در Robot.txt غیر قابل دسترسی کنیم و موارد دیگر که میتواند میزان دارایی خزش را بهینه سازی می نماید می بایست صورت بپذیرد.

3. محتوا باکیفیت زیر
خوب میباشد تلاش کنیم محتوایی کیفیت خوب تحت را به دست کم برسانیم یا این که در شکل قابلیت اینگونه محتوایی ایجاد کرد نکنیم. این صفحه ها برای موتورهای کاوش اصلا دیدنی وجود ندارد، به احتمال بالایی مرور نمیشود.

4. لینک و پیوند های شکسته 404 و ریدایرکت طولانی
لینک های شکسته 404 و ریدایرکت زمانبر منجر می گردند که ربات های کاوش کرول خویش را جدا نمایند. گوگل مانند مرورگرها حداکثر تا 5 تغییر تحول مسیر را در یک خزیدن دنبال می نمایند که اما ممکن میباشد مجدد خزیدن را انجام دهند.

با این فعلا توصیه می کنیم از تغییر تحول مسیر های زنجیره ای کاملا دوری کنید و به کار گیری از ریدارکت ها را به دست‌کم برسانید.

5. نشانی URL های غلط را در فایل نقشه سایت  خویش قرار ندهید
همه نشانی هایی که در فایل XML وبسایت قرار می دهید بایستی فهرست بندی باشند، در واقعیت موتورهای کاوش به شدت به نقشه های XML توکل می نمایند تا تک تک صفحات شما‌را پیدا نمایند.

در شرایطی‌که نقشه تارنما مشمول صفحاتی که وجود ندارند یا این که ریدایرکت باشد، بودجه خزش شما هدر می رود بایستی نشانی های ایندکس نشده خویش را بازرسی نمایید.

به چه شکل گزارش های نقشه وب سایت را در سرچ کنسول پیدا کنیم؟

وارد حساب سرچ کنسول گوگل گردید
روی زبانه Crawl کلیک نمائید
در پایان روی زبانه Sitemaps کلیک نمایید

یکی از راه‌های دیگر که میتوانید دارایی خزش خویش را seo فرمایید تقسیم نقشه تارنما XML می باشد. برای مثال می‌توانید برای هرمورد از قسمت های وبسایت، نقشه XML مستقل ایجاد کنید.

با این عمل در‌حالتی که نصیب A وب سایت 500 لینک و پیوند داشته باشد و 480 ایندکس گردیده میتوانید مطمئن باشید که موتورهای کاوش به خیر و خوبی وب سایت شما‌را مرور می نمایند. در‌صورتی‌که در نصیب  B وب سایت از میان این 500 پیوند تنها 120 آن ها ایندکس خواهد شد می بایست به‌این قضیه اعتنا فرمائید چه پیوند هایی در‌این قسمت وجود دارااست و چقدر در seo تارنما مداقه داراست.

در صورتی که اهمیت چندانی ندارد به بهینه سازی دارایی خزش قسمت های دیگر بپردازید.

6. صفحات با سرعت بار گذاری زیر
وقتی که صفحه ها توشه زیاد دارند یا این که در حین وقت گیر بار گذاری می‌شوند، موتورهای کاوش کمتر میتوانند این صفحه ها را مرور نمایند. پس در‌حالتی که فرصت بارگذاری وب سایت فراتر از 2 ثانیه میباشد باید به کمک ابزار هایی مثل Pingdom ، WebPageTest یا این که GTmetrix تحقیق شوند.

یک وب سایت می بایست مرتباً سرعت خویش را تحقیق کند تا سرعت نادر صفحات بازدارنده استحصال‌وکار آنلاین نشود.

7. تعداد صفحات ایندکس نشده را کاهش دهید
در شرایطی که وب سایت تعداد متعددی صفحه ایندکس نشده در دسترس موتورهای کاوش داشته باشد، بایستی آنان را پیدا نمائید و استدلال ایندکس نشدن صفحه های را رفع کنید. صفحات غیر قابل ایندکس اشکال زیر را دارا هستند:

ریدایرکت ( 3xx )
صفحه ها ناموجود ( 4xx )
صفحاتی که خطای سرور دارند ( 5xx )
نشانی هایی که ایندکس نمی‌شوند ( تگ Noindex یا این که URL کنونیکال دارا‌هستند )
8. تغییر و تحول ساختار لینک و پیوند داخلی بد
کیفیت پیوند هایی که به صفحه های خویش می دهید نقش متعددی را در seo میزان دارایی خزش دارد، به طوری که می بایست ساختار پیوند داخلی را در یک قاعده ای رعایت نمایید. از جملهً تعداد دو یا این که سه پیوند داخلی به صفحه های دیگر بدهید و بک لینک های خویش را بهبود دهید.

از ساختار لینک و پیوند داخلی سلسله مراتبی اجتناب نمائید، زیرا در اکثر وقت ها موردها مرور نمیشوند. ( بخصوص صفحه های انتهای سلسله مراتب )

از جمله در شرایطی که نوشته‌علمی ای که 3 سال قبلی آن را در وب سایت خویش قرار دادید که ترافیک ارگانیک بالایی دارد. بایستی در محتوای تازه آن را پیوند دهید. ولی شما میتوانید برای بهبود لینک و پیوند های داخلی سایت نوشته‌علمی پیوند داخلی چه تاثیری در بهینه سازی تارنما دارد در وب لاگ آی وحید را استیناف فرمایید و از اهمیت و روش ساخت و ساز پیوند های داخلی اگاهی پیدا کنید.

با استفاده از کدهای UTM چه مواردی را می‌توانیم رصد کنیم

با استعمال از UTM یک بازاریاب میتواند موردها تحت را ردیابی نماید:

شغل های صورت گرفته در کانال‌های اجتماعی: کدهای UTM به وضوح به شما آرم میدهد  سئو در مشهد کدام به‌روزرسانی، توییت، ویدئو، یا این که تصویر ساخت گردیده بیشترین ترافیک را برای URL متبوع ساخت‌و‌ساز نموده است.
تبلیغات: بازاریاب‌ها میتوانند رایا پارس خیلی ظریف تبلیغات کلیکی را با استعمال از پارامترهای UTM رصد نمایند. برای مثال بازاریاب میتواند مشخص و معلوم نماید در بین تبلیغات سایدبار یا این که بنری، طرح‌های گرافیکی، متن، آزمایش A/B و... کدام مورد عالی بوده میباشد.
 رصد آدرس اینترنتی‌ها و خبر نامه‌ها: خلال این می‌اقتدار کدهای UTM را به پیوند what is seo  پست الکترونیک‌ها نیز اضافه کرد. با به کارگیری از این کدها میتوانید ملاحظه کنید یوزرها روی کدام لینک و پیوند‌ها بیشتر کلیک کرده‌اند یا این که شرایط دیداری ورقه‌ی فرود (Landing Page) شما چطور میباشد.
کدهای UTM با به کارگیری از چهار پارامتر داخلی می توانند به یاری شما بیایند و داده ها مفیدی در اختیارتان قرار دهند.

پارامترهای مرتبط با کدهای UTM


کدهای UTM سه پارامتر اساسی و یک پارامتر از روی اراده دارا‌هستند که در پی به آن ها اشاره می کنیم:

منبع (Source): درین نصیب می توانید بفهمید ترافیک ورودی از کجا آمده میباشد. میتوانید متوجه گردید که مخاطب از روش رسانه‌هایا جتماعی، مجله‌ی ایمیلی، کمپین‌های ادوردز (AdWords) یا این که مفاد شبیه وارد وب سایت شما شد‌ه‌است.
رسانه (Medium): در‌این نصیب مخاطب می بایست نوع منبع فهرست گردیده را قرار دهد. مثلا، یک توییت می تواند رسانه‌ی اجتماعی باشد، یک خبر نامه قادر است در آدرس اینترنتی باشد و ادوردز نیز میتواند یک شبکه CPC (هزینه دز ازای کلیک) باشد.
اسم (Name): درین بخش می بایست محصولی مشخص و معلوم یا این که اسم یک کمپین قرار بگیرد. این فیلد برای این میباشد که برای جداکردن ترافیک به شما یاری دهد تا نسبت به ترافیک دریافتی شعور بهتری داشته باشید. مثلا، در حالتی که از کدهای UTM برای یک کمپین در زمینه ی پوشاک زمستانی به کار گیری می‌نماید، میتوانید از تیتر «فروش ویژه‌ی پوشاک زمستانی» (winter wear promotion) به کارگیری فرمایید. با این عمل میتوانید داده‌های متبوع را برای آنالیتیکس تیم‌بندی نمایید.
یکی پارامترهای اختیار در کدهای UTM به محتوا و نوع آن بستگی دارااست که با قراردادن این پارامتر می توانید مشخص و معلوم فرمائید کدام محتوا ترافیک بیشتری اخذ نموده است.

تگ عنوان چیست؟

درین نوشته ی علمی قصد داریم سئو در مشهد در زمینه‌ی عنایت تیتر ورقه از نگاه موتورهای کاوش و هم طراحان تارنما کلام کنیم و تاثیری که گزینش تیتر مطلوب در درجه‌بندی و جذب یوزرها دارااست را ذکر خوا هیم کرد. دلایل التفات تیتر:

یوزرها هنگام قرائت کاغذ تارنما آغاز تیتر را در مرورگر خویش میبینند.
موتورهای کاوش تیتر شیت وب سایت را به یوزرها اکران میدهند.
هنگامی که ورقه‌ای را ذخیره میکنید به طور پیش فرض از تیتر به کارگیری می شود.
در هنگام اشتراک‌گذاری در کانال‌های اجتماعی تیتر ورقه اکران داده گردد.
تگ تیتر (Title Tag) چیست؟
تگ تیتر در واقع به عبارتی عنوانی میباشد که برای صفحه های رایا پارس تارنما در حاصل جستجوی گوگل اکران داده گردیده و مخاطب با کلیک روی آن به ورقه تارنما وارد می شود. ازآنجاکه گوگل در نتیجه ها کاوش صرفا میان 60 تا 70 کاراکتر از تگ تیتر را اکران می دهد، ما یحتاج میباشد درهنگام ایجاد کرد هر کاغذ، ارتفاع تگ تیتر را در حدود 60 کاراکتر درنظر بگیرید. what is seo  چون این تگ مهم ترین نصیب هر ورقه میباشد که در نتیجه ها کاوش علامت داده می شود و نقش مهمی در ترغیب مخاطب به کلیک روی شیت شما اعمال می‌نماید. در حالتی‌که این تگ به‌ نیکی اکران داده نشود، احتمالا یوزرها گرایش چندانی برای کلیک روی آن علامت ندهند.

طرز استعمال از تگ تیتر (Title Tag) در HTML
تیتر در کدهای HTML وبسایت داخل تگ تیتر موردنظر

تفاوت SEM و SEO در چیست؟

بهینه سازی به معنای باصرفه‌سازی وبسایت برای موتورهای کاوش میباشد سئو در مشهد که به بالا رفتن مرتبه وبسایت شما در گوگل یاری می‌نماید و از این روش، موجب ارتقاء ترافیک وبسایت می شود. seo یکی‌از مهمترین دست اندرکاران توفیق حصول‌وکارهاست و دربرگیرنده مطالعه لغات کلیدی، ساخت محتوا، ساخت بک پیوند و... می گردد. seo به شما یاری می‌نماید تا به طور ارگانیک (طبیعی) رایا پارس  در بالا حاصل جستجوی گوگل ظواهر گردید. 
غرض بهینه سازی اصلاح کدها و ساختار تارنما برای بالا بردن شانس what is seo آن در استحصال جایگاه های بالا در نتیجه ها کاوش میباشد.
سئو در واقعیت فرایند ای میباشد که یاری می نماید محتوای یک تارنما معمولی خیس، ریلکس خیس و به دفعات در مشت موتورهای کاوشگر قرار گیرد.
بهینه سازی اصلاح مجموع کدها، حذف کدهای زاید، کاهش وسعت صفحه ها، تهیه کیفیت اکران متن برگه، طرز پیوند دادن صفحه ها به یکدیگر، چگالی لغات در برگه، مطابقت و همخوانی کدهای وبسایت با استانداردهای جانور و تک تک آنچه که به خویش وب سایت مرتبط میباشد را به عهده می‌گیرد.
با بیان یک نمونه، تفاوت بازاریابی موتورهای کاوش و سئو برای شما معلوم می گردد. فکر کنید یک استفاده کننده وارد وبسایت گوگل میگردد و عبارت «چه گونه منزل بخرم» را کاوش می‌نماید. گوگل از الگوریتم‌های خاص خویش به کارگیری می‌نماید تا تصمیم بگیرد کدام تارنما‌ها را برای فیض کاوش به استفاده کننده آرم بدهد. گوگل مدام دوست داراست کیفیت بالا‌ترین و شایسته ترین جواب را به یوزرها خویش بدهد. معیارهای گوگل برای معرفی تارنما شما عبارت میباشد از:
سرعت بار گذاری شدن اینترنت‌تارنما شما
ترازو ترافیک روزمره تارنما
ترازو بازدید یوزرها از سایت شما
برهه زمانی هنگامی که یوزرها در وبسایت شما می مانند
تعداد کلیک‌هایی که روی پیوند وب سایت شما می گردد
معیار بازدید از صفحه ها داخلی 
ترازو اعتبار پیوند‌های فرنگی و...
بر این مبنا اینترنت‌وب سایت‌هایی که با معیارهای امتیازدهی گوگل هم خوانی داشته باشند، به استفاده کننده معرفی میگردند. ولی وقتی که قرار میباشد گوگل مبتنی بر بازاریابی موتورهای کاوش (SEM) تارنما شمارا به استفاده کننده معرفی نماید، کافی میباشد که برای عبارات کلیدی عبارت «به چه شکل منزل بخرم» هزینه موردنیاز را پرداخت کرده باشید. به این ترتیب اطلاع رسانی شما به استفاده کننده نماد داده می گردد و سود مناسب عاید شما گردد.
SEM به مجموع فرایند ارتقاء بینندگان وب سایت و بالا بردن فروش آن به یاری موتورهای جستجو گر گفته می‌گردد. در واقعیت سئو قسمت از SEM میباشد. مثال کارهایی که در SEM اجرا می گردد عبارتست از:
گزینش کلمه ها کلیدی
پژوهش موقعیت فعلی وب سایت و رقبای آن
اصلاح ساختار وب سایت
تهیه و تنظیم متاها و عنوان ها وب سایت
سئو بقیه پارامترهای وب سایت
معرفی تارنما به موتورهای کاوش گر
ارتقاء محبوبیت و پیوندهای وبسایت و مدیر این فرآیند
کمپانی در اپلیکیشن های PFI
آنالیز داده های عددی وب سایت
بالا بردن درجه ها (در اختیار گرفتن مرتبه ها و انجام تغییرات مایحتاج
گزینش موتورهای جستجو گر برای سپرده گذاری بر آنان
سئو خبر‌ها و Press Release