به کار گیری از HTTPS
پروتکل انتقال هایپرتکست (HTTP)، فرمت و نحوی انتقال پیام ها را گزینش می نماید. سئو سایت HTTPS داده ها سایت را به نحوه ای ایمن انتقال میدهد، اعتماد و اعتبار را ساخت می نماید و همت را بهبود میبخشد. مهمتر از تمامی، در سال 2014 گوگل اظهار کرد که یک استدلال درجه بندی میباشد.
طرز سئو
در شرایطیکه تا به امروز نتوانسته اید، یک گواهینامه SSL خریداری نمائید و تارنما خویش را به URL های HTTP منتقل نمایید (این لزوما یک راهحل سریع و موقت وجود ندارد، البته در بلندمدت قیمت خویش را نشان خواهد اعطا کرد).
آنالیز نمائید که مجموع منابع و موجودی ها در تارنما های تازه امنیتی میزبانی شوند
از یک ابزار مانند Screaming Frog برای جمع آوری لیستی از مجموع URL ها و یافتن کل منابع غیر HTTPS مانند تصاویر، فولدر های CSS، فیلم ها و scripts به کارگیری نمایید.
پوشه Robots.txt و نقشه وبسایت XML را برای اضافه کردن HTTPS URLs بروزرسانی فرمائید.
ابزارهای اثر گذار
ابزار WooRank Site Crawler برای شناسایی برای منابع HTTP میزبانی گردیده در URL های HTTPS، عالی میباشند.
محتوای تکراری
داشتن مطالب تکراری در وبسایت، خبرها بدی میباشد و متاسفانه موتورهای کاوش، تارنما هایی را مشاهده می نمایند که با HTTP، HTTPS و WWW آغاز می گردند. چون تارنما های جدا در معنای پتانسیل متعددی برای محتوای تکراری هستند.
روش سئو
معمولی ترین نحوه این میباشد که دامین دلخواه خویش را در سرچ کنسول گوگل تهیه نمایید. دامین دلخواه شما مجموع link juice وبسایت را اخذ خواهد کرد و آن چیزی شود که در صفحه ها نتیجه ها کاوش موتورهای کاوش (SERPs) اکران داده گردد.
از گوگل سرچ کنسول برای جستجوی متا دیسکریپشن تکراری و Title Tags نیز به کارگیری نمایید. در ذیل Appearance Search> Improvements HTML، نگاه فرمائید تا مشاهده کنید آیا تکراری دراین نصیب شناسایی شدهاست یا این که نه.
هرگونه متا دیسکریپشن تکراری را مجدد بنویسید و به حافظه داشته باشید که title tag ها می بایست مشتمل بر کلمه ها کلیدی مهم برگه برای شایسته ترین حاصل باشند.
یو آر ال ها
یو آر ال ها هم بر تجربه کاربری تارنما و هم بر بهینه سازی تاثیر میگذارند. آدم ها و رباتها از URLها انتظار دارا هستند که دستکم یک تعریف اصلی از آنچه درخصوص این ورقه وجود دارااست و جایی کهاین page در سلسله مراتب وب سایت قراردارد را اراٸه دهد. URL های خویش را با به کارگیری از کلیدی متبوع ورقه و همینطور فایل و ذیل فولدر های شیت سئو فرمائید. نگاهی بهاین دو URL بیاندازید:
https://www.example.com/clothing/mens/shirts/fancy-white-dress-shirt
https://www.example.com/product/cid=12345&pid=67890
موتورهای کاوش با کراول این شیت، URL را خواهد رویت کرد و کار کشته خواهد بود تا بگوید که خیر صرفا این شیت در رابطه بلیز های سپید مرغوب مردانه میباشد البته به صورت کلی مرتبط با خرقه های مردانه نیز است. URL دوم متاسفانه، حقیقتا چیزی در رابطه آنچه که در آن برگه پیدا خواهید کرد، به شما نخواهد اظهار کرد، جز اینکه شاید محصولی میباشد که به وسیله example.com اراٸه شدهاست. شما میپندارید کدامیک بیشتر به کاوش برای “تیشرت سپید مردانه مرغوب” مربوط است؟
هنگام ساختوساز URL مطلوب seo تارنما، شایسته ترین طریق ها که مشتمل بر موردها تحت می گردد را دنبال نمائید:
مختصر: URL های شما می بایست توصیفی و مشتمل بر عبارات کلیدی ولی مختصر باشند. در مجموع URL های شما بایستی حدود 100 کاراکتر یا این که کمتر باشد.
تزکیه: در شکل قابلیت و امکان، از به کارگیری نکردن از پارامترهای URL مانند session IDs و نظم دهی / غربال کردن اجتناب نمائید. آنها قابلیت و امکان به کارگیری را کاهش میدهند و خطر ساخت اشتباهات تکراری محتوا را ارتقا میدهند.
هایفن (خط تیره): هنگام به کارگیری از عبارات متفاوت در URL خویش، آنهارا با به کار گیری از هایفن (-) خیر پایین خط ( underscores) غیروابسته فرمائید. موتورهای کاوش از هایفن ها به
تیتر جداکننده عبارات به کارگیری می نمایند، ولی تحت خط یا این که (underscores) را تشخیص نمی دهند، به این ترتیب برای آنان url-keyword مانند urlkeyword میباشد. از آن جا که آدم از مسافت در کاوش به کار گیری می نماید، هایفن ها در URL شما بیشتر مرتبط با حیث می رسند.
نکته: ما صرفا تغییرو تحول URL ها که حقیقتا برای قرائت دشوار میباشد را پیشنهاد میکنیم. درصورتی که شما در URL های خویش تغییراتی ساخت فرمائید، می بایست 301 redirect را برای URL نو ساخت و ساز نمائید و زیاد بودن این redirect ها، بر کارایی تارنما تاثیر خواهد گذاشت.
Canonical URLs
سئو URL ها صرفا روش به کارگیری از لغت ها کلیدی وجود ندارد. این همینطور اجتناب از محتوای تکراری و مخلوط سیگنال های مرتبه بندی مانند link juice میباشد. به لطف پارامترهای URL و محتوای سندیکا، به سادگی می قدرت محتوای تکراری را در چندین برگه میزبانی کرد.
مختوای تکراری، خیر صرفا برای صفحه های تکراری بد میباشد بلکه جریمه پاندا بر مجموع تارنما تاثیر میگذارد. در شرایطی که به لطف سیستم رئیس محتوا یا این که پلتفرم تجارت الکترونیک به محتوای تکراری روبه رو میباشید، تنها از” rel = “canonical ( تگ Canonical )استعمال نمائید تا موتورهای جستجو گر را به سمت ورژن اساسی سوق دهید.
هنگام به کارگیری از Canonical URLs، نخست خلل WWW را برطرف نمائید. برای انجام این عمل، دامین دلخواه خویش را در Google Search Console در بخش پیکربندی وب سایت یروید و پیکربندی مربوطه را انجام دهید.
گوگل دامین های متبوع را در طول کراول اینترنت و اکران نتیجه ها کاوش، در حیث خواهد گرفت. بدین ترتیب در شرایطی که دامین دلخواه خویش را در www.example.com تهیه فرمائید، کل پیوند ها به example.com به www.example.com، پیوند جویس ارسال خواهند کرد که URL Google میباشد که در SERPs نمایش داده میشود. آنگاه، تگ کنونیکال را بهاز صفحه ها HTML یا این که HTTP Header از صفحه ها غیر HTML اضافه نمائید:
HTML: HTTP: link ؛ rel = “canonical”
هنگام افزودن تگ کانونی، تماما اطمینان نتیجه ها فرمائید که URL هایی که به کارگیری میکنید 100٪ با URL های کانونیکال شما همخوانی داشته باشند. گوگل http://www.example.com ، https://www.example.com و example.com را تحت عنوان سه برگه گوناگون می بیند. در صورتیکه از بیش تر از یک گزینه در کاغذ یا این که لینکی که به یک ورقه ای که به خطای 404 اشاره داشته باشد، به کار گیری نمائید، گوگل به راحتی پیوند کنونیکال را نادیده می گیرد
ایندکس کردن / کراول کردن
موتورهای کاوش بایستی بتوانند صفحه های را کراول و ایندکس نمایند تا آنان در SERPs اکران داده شوند.
نقشه های تارنما
تعریف اصلی از نقشه های تارنما XML، لیستی از هر URL در وبسایت میباشد که تحت عنوان یک پوشه متنی در دایرکتوری اساسی وب سایت ذخیره می گردد. در واقع، آنها یه خرده بالاتر از آن برای آنان وجود داراست. آری، آنان هر URL را در وبسایت لیست می نمایند (یا این که دستکم URL برای هر برگه ای که می خواهید کراول و ایندکس نمائید)، البته آنها داده ها مازاد راجعبه هر کاغذ را لیست می نمایند و در همت اصلی seo یاری می نمایند.
موتورهای کاوش از داده ها در نقشه های وبسایت به کار گیری می نمایند تا وب سایت ها را به صورت هوشمندانه و موثرتری کراول و ایندکس نمایند تا بتوانند مخارج کراول خویش را بر روی محتوای بی اهمیت یا این که فارغ از تغییر تحول هدر ندهند. نقشه تارنما مهم وقتی که به صدق انجام پیاده سازی شد، اینگونه به لحاظ میرسد:
https://www.example.com/
2016-8-01
monthly
0.9
در فضای بازاریابی آنلاین، غرض از فعال سازی کسب و عمل سئو سایت اینترنتی همچون کسب و شغل های دیگر، کسب درآمد از فروش اینترنتی میباشد.در واقع درصورتیکه کسب و کاری فروش قابل توجهی را نتواند داشته باشد ممکن میباشد دیر یا این که زود نسبت به رقبای خودش به ناکامی رسد. هم اکنون سوالی که اینجا مطرح میگردد اینکه با چه میزان و پارامتری می اقتدار این واحد سنجش پیروزی کسب درآمد اینترنتی را اندازه گیری کرد و بهبود اعطا کرد.مطلبی که امروز مطرح میکنیم درباره با این واحد سنجش به نام نرخ تبدیل (Conversion Rate) است که آن، اهمیت ارتقا نرخ تبدیل در کسب و امور، روشهای ارتقا نرخ تبدیل و همینطور ابزارهای برای آنالیز این پارامتر را در پی نوشتهعلمی آورده ایم :
دراین مقاله به صورت تجربی می خواهم بیانکنم که چطور خواهیم توانست یک تارنما با نرخ تبدیل خوب داشته باشیم یا این که درصورتیکه وبسایتی با این خصوصیت داریم چه طور نرخ تبدیل را ارتقاء دهیم .
نرخ تبدیل وبسایت چه می باشد؟
پیش از اینکه بخواهم درباره با نرخ تبدیل (Conversion Rate) سخن کنم بایستی یک تعریفی از تبدیل یا این که Conversion داشته باشم.
معنی تبدیل (Conversion)
فرض نمایید که یک بازدیدکننده به دکان اینترنتی شما میرسد و پس از بازدید یکسری کاغذ از تولیدها، فرآورده متبوع خویش را به سبد خرید اضافه کرده و در غایت جنس را خریداری میکند.در اینجا اصطلاحا می گوییم تبدیل یا این که Conversion انجام یافته یعنی استفاده کننده از یک بازدیدکننده عادی به یک خریدار فرآورده تبدیل شدهاست.(دقیقا به عبارتی چیزی که ما میخواهیم)
مضمون نرخ تبدیل ( Conversion rate )
خب تا به اینجا با معنی تبدیل آشنا شدیم اکنون فرض فرمایید که ما روزمره 100 بازدیدکننده داریم که 20 نفر از بازدیدکنندگان در غایت تصمیم آخری به خرید جنس یا این که محصولاتی را داراهستند. در اینجا میگوییم که نرخ تبدیل تارنما ما 20 درصد میباشد یعنی 20 درصد بازدیدکنندگان تارنما ما کاری را انجام میدهند که ما می خواهیم این یک نمونه از دکان اینترنتی بود نرخ تبدیل بسته به منظور مدیران کسب و عمل اینترنتی مشخص و معلوم میگردد ممکن میباشد شما از بازدیدکنندگان فقط یک لید(سرنخ) بخواهید و به ازای اخذ آن قصد به حساب آوردن نرخ تبدیل یوزرها تارنماتان را داشته باشید.
طریق احتساب نرخ تبدیل وب سایت
فکرمیکنم تا به اینجا طرز به حساب آوردن نرخ تبدیل را هم متوجه گردیده باشید شیوه احتساب بسیار معمولی و فارغ از ابهام میباشد.
کاری که ما می خواهیم صورت بپذیرد / کل ترافیک تارنما * 100 = نرخ تبدیل
به مکان واژه و کلمه ” کاری که ما می خواهیم صورت پذیرد” هر کلمه و واژه ای میتوان قرار اعطا کرد. دانلود ایبوک، خرید مال، نام نویسی در وبسایت و… .
seo نرخ تبدیل چه میباشد و چرا اینقدر اساسی میباشد؟
خب همان طور که میدانید از آن جا که به طور تقریب همگی چیز در دیجیتال مارکتینگ قابل اندازه گیری میباشد پس میتوان هر چیزی را باصرفه خیس کرد. seo نرخ تبدیل هم فرآیندی میباشد جهت ساخت و ساز یک تجربه خوب برای یوزرها تارنما که باعث به پرورش نرخ تبدیل میشود.
سئو نرخ تبدیل در یک کسب و عمل به فرآیندی از ارتقا درصد بازدیدکنندگان تارنما به کاربری که عملی انجام می دهد گفته میگردد کهاین عمل میتواند از پرکردن یک فرم در وبسایت تا خرید جنس و جنس باشد.در پروسه seo وبسایت (CRO) شما می توانید طرز تعامل مخاطب با سایتتان که چه عملیاتی را انجام داده میباشد یا این که چه چیزی منجر شدهاست از مرحله تولید اکشن پشیمان گردد را متوجه گردید.برای سئو برنده نرخ تبدیل شما تحت عنوان رئیس کسب و عمل بایستی بدانید که چه چیزی را و چهطور و با چه ابزارهایی چک نمائید که استراتژی قابل قبولی در سمت و سوی داشتن یک CRO توانا داشته باشید، به زبانی بی آلایش خیس می قدرت اعلام کرد در صورتیکه نرخ تبدیل تارنما مان مثلا 5 درصد میباشد بایستی از خویش یک پرسش اصلی را بپرسیم؟
برچسب تیتر برای seo چقدر اساسی میباشد؟
برچسب های تیتر هنوز هم بر ارتقای بهینه سازی تاثیر گذارند، سئو سایت ولی به اندازه پیشین اساسی نیستند. مهمترین شرکت کردن آن ها در بهینه سازی ممکن میباشد ارتقا نرخ کلیک بر SERP ها باشد. درواقع در صورتیکه شایسته ترین برچسب های تیتر را اتخاذ نمائید، نرخ کلیک شما ارتقا مییابد. علاوه بر این، شما بایستی به به کارگیری مطلوب از عبارات کلیدی در عنا وین خویش نیز دقت فرمایید.
اصول برچسب گذاری seo در برچسب های هدر
در سایت ها از برچسب های هدر برای غیروابسته کردن قسمت های گوناگون وبسایت و تولید سلسله مراتب جمله ها استعمال میگردد. آنان به ترتیب از هدر 1 (H1)، هدر 2 (H2)، تا هدر 6 (H6) ادامه مییابند. این نوع برچسب ها در SERP نشان داده نمیشود، البته هنگام احتساب درجه برگه شما آیتم چک قرار میگیرند.
برچسب های هدر برای بهینه سازی چقدر اساسی میباشند؟
برچسب های هدر هنوز هم تحت عنوان مهمترین برچسب های seo شناخته میشوند و در نظم دهی محتوا و قابل درکردن محتوای شیت نقش مهمی دارا هستند.
·یکیاز نکات مهمی که می بایست در اصول برچسب گذاری seo در برچسب های هدر بخاطر بسپارید این میباشد که از برچسب های هدر برای سازماندهی مطالب به روشی به کارگیری فرمائید که برای خواننده مضمون پیدا نماید. درصورتیکه بازدید کنندگان شما بتوانند مطالب تان را با سهولت بخوانند و صرفا با مطالعه ی سرفصل ها بفهمند با چه موضوعاتی راز و فعالیت داراهستند، موتور کاوشگر نیز به احتمال زیاد قدرتمند خواهد بود این عمل را انجام دهد.
·در پایان، شایان بیان میباشد که ساختار خوب محتوای شما قادر است به کم شدن ترازو بانس ریت شما یاری دهد، چون این دستور به یک تجربه کاربری بهتر یاری می نماید. این دستور به صورت بدون واسطه بر seo شما تأثیر نمی گذارد، ولی مدام یک امتیاز خوب برای شما به حساب آورده می شود.
در مجموع برچسب ها نصیب مهمی از seo میباشند. آنهارا نادیده نگیرید.
برچسب های تیتر و هدر برای داشتن سئوی قادر اساسی و حیاتی می باشند و هنوز هم برای گسترش یک تجربه کاربری خوب، که به طور تقریب مدام از لحاظ seo، اثر گذار میباشد، بسیار اساسی می باشند.
فیض گیری اصول برچسب گذاری seo
برای حداکثر به کار گیری از این استراتژی ها در برگه خویش، از ترفندهای کوچکی که تاثیرات شگرفی میگذارند، غافل نشوید. اینک، حضور برخی از برچسب ها همچنان برای تارنما شما، ضروری میباشد. درحالی که برخی دیگر اهمیت متعددی ندارند، البته میتوانند به شما اذن دهند از رقبا برتر باشید.
تغییرات کوچک که منجر بهبود تجربه کاربری میشوند و به موتورهای کاوشگر یاری می نماید تا وبسایت شمارا بهتر فهم و شعور نماید، مطلقاً در درازمدت تاثیرات دیده گیری خواهد داشت.