دارای تخصص سئو یا کارشناس بهینه سازی به شخصی گفته میشود که وبسایتها را به جهت بهبود رتبه و دریافت ترافیک ارگانیک در نتیجه ها موتورهای جستجو، بهینه میکند. به عبارت دیگر یک دارای تخصص سئو به فردی گفته میشود که میداندبه چه شکل از موتورهای جستجو ترافیک بیشتری برای وب سایت سئو در مشهد خود دریافت کند.
چهگونه به یک دارای تخصص seo حرفه ای تبدیل شویم؟
بهینه سازی دستهای از فرآیندهای داخلی و خارجی برای بهینه سازی وبتارنما هست که برای یادگیری آن بایستی بصورت مستمر مطالب و تکنیکهای جدید را استیناف و آزمایش کنیم.
البته سوال اینجاست که به چه شکل متخصص سئو شویم ؟ متداولترین طریقهایی که میتوانند به شما در استحصال مهارتهای seo کمک کنند عبارتند از:
گذراندن یک بعدازظهر جامع سئو
پیادهسازی تکنیکهای سئو بر روی یک تارنما شخصی
کارآموزی در یک آژانس بازاریابی
دریافت گواهینامه seo از وب سایتهای معتبر
پیادهسازی تکنیکهای بهینه سازی بر روی یک تارنما شخصی
خب، پیشنهاد میکنیم برای استارت کار یک وب سایت رویکرداندازی کرده و از آن برای آزمایشات خود استفاده کنید. این کار میتواند علاوه بر ارتقاء سرعت، در یادگیری مفاهیم جدید از استرس شما جهت دریافت نتایج معکوس J نیز، کم کند!
از مزایای دیگر آن میقدرت به :
دسترسی بی نقص به همه بخشهای تارنما برای ساخت تغییرات دلخواه، آشنایی با کدهای HTML و بازاریابی محتوا اشاره کرد.
به عبارت دیگر داشتن یک تارنما شخصی، به علت ساخت بحرانهای مختلف میتواند به شما در این زمینه بسیار کمک کند.
کارآموزی در یک آژانس بازاریابی
کار در آژانسهای دیجیتال مارکتینگ، میتواند سرعت رویش شمارا بالا برده و به شما کمک کند تا به یک متخصص seo تبدیل شوید. علت این فرمان حضور عده ای میباشد که بهینه سازی را به خیر میشناسند و میتوانند در معدودترین مجال به سوالهای شما پاسخ دهند.
آزمایش و یادگیری
گوگل دائما در درحال حاضر به روزرسانی و تغییرو تحول الگوریتمهای خود است. طبق گفتههای کارشناسان گوگل، به طور میانگین، سالانه نزدیک به ۳۰۰۰ تغییرو تحول در الگوریتمهای گوگل انجام میگردد. به این ترتیب شما می بایست به طور مداوم فاکتورهای مختلف را بررسی و آزمایش فرمایید.
قرار دادن کلمات کلیدی در تگهای عنوان (باصرفهسازی کلیدواژه ها)
تغییر و تحول در طریق نوشتن عناوین (بهینه سازی نرخ کلیک یا CTR)
تغییر قالبهای محتوا (آزمایش اخلاق و رفتار کاربران)
طول محتوا ( با دریافت بک پیوند در سئو )
پیوندسازی داخلی ( نرخ پرش و نرخ خروج کاربران)
لینکسازی خارجی (تاثیر در جایگاهبندی)
برای دستیابی اطلاعات در حوزه ی نرخ پرش چیست به شما سفارش میشود نوشتهی علمی اختصاصی ما را بازرسی نمائید.
ویژگی های متخصص سئو
در واقع seo چیزی فراتر از درج کلیدواژه ها در متن و seo متاتگ ها می باشد. در حقیقت بهترین کارشناسان سئو، اشخاصی میباشند که معمولا در زمینههای متعدد بازاریابی دارای مهارت هستند. از جمله فردی که با ابزارها و پلتفرمهای متفاوت دیجیتال مارکتینگ آشنایی دارد مطمئنا از پتانسیل بالاتری برای تبدیل شدن به یک کارشناس seo شامل است.
همچنین یک کارشناس یا کارشناس seo همیشه می بایست با تمرکز به اپدیت های سال جدید، یک پژوهش لیست سئویی از اقداماتی که برای بهینه سازی اعمال میدهد، داشته باشد. برای مثال چک لیست seo ۲۰۲۲ مطلقا با موارد پژوهش لیست در سال های قبلی گوناگون خواهد بود و موارد جدیدی به آن اضافه گردیده است.
بطور کلی یک سئوکار فنای بایستی دارای ویژگیهای تحت باشد:
توان دریافتن عبارات کلیدی پر حجم و کم رقابت
شعور نسبی از HTML و CSS
اقتدار تحقیق رقبا در کلیدواژههای مورد نظر
فهم و شعور نکات فنی تاثیرگذار، بر رتبهبندی وبسایتها
دانش کافی در زمینه الگوریتمهای گوگل و تغییرات تازه
مهارت نوشتن متن ها تبلیغاتی جالب
توان در لینک و پیوندسازی برای کلمات کلیدی
مهارت به کارگیری از ابزارهای تحلیلی مانند گوگل آنالیتیکس
آشنایی با شبکههای اجتماعی و نحوه کارکرد آنها
مهارت در ایجاد کرد محتوای بصری مانند ساخت ویدئو و اینفوگرافیک برای این گزینه میتوانید از نوشتهی علمی دیجیتال مارکتینگ چیست کمک بگیرید.
گوگل برای سکو بندی سایتها، بیش تر از ۲۰۰ فاکتور را پژوهش کرده و با توجه به امتیازات استحصال شده مقام هر سایت را معین می کند. البته نیازی به یادگیری همه مفاد نیست چون گوگل از این موارد برای رسیدن به سه ویژگی ارتباط، قدرت و کیفیت به کار گیری میکند.
ارتباط یا Relevancy
مراد از ارتباط میزان تطابق کلیدواژه جستجو شده با وب سایت می باشد.
به عنوان مثال در حالتیکه شما، کلیدواژه “پیراهن خاکستری” را جستجو فرمایید، Google در فهرست خود درپی تارنماهایی خواهد بود که عناوین و محتوای آنها با عبارت جستجو شده همخوانی داشته باشد. گوگل در اجرا این فعالیت بسیار وسواس به خرج میدهد به همین علت میباشد که شما در نتایج، کفش خاکستری یا شلوار خاکستری مشاهده نمینمائید.
توان یا Authority
مراد از قدرت، میزان متکی بودن گوگل به محتوای یک وبتارنما هست.
معمولا قدرت یک دامنه در مرتبه اولیه، مطابق تعداد پیوندهایی میباشد که به آن دامنه داده میگردد. هر چه صفحه های سایت دارای پیوندهای بیشتری باشند اعتبار آنان از دید گوگل بیشتر است.
کیفیت محتوا یا Quality
کیفیت با تمرکز به عوامل مختلفی مانند شهرت و محبوبیت سایت از دید کاربران، ساختار محتوای کاغذ و روش تعامل کاربران با تارنما در نتایج محاسبه میشود.
همان گونه که قبلاً اشاره شد، Pogo Sticking تجربیات بدی میباشد که کاربران با بازدید از تارنما پیشین به دست میاورند. زمانی که یک تجربیات کاربری یکپارچه همراه با محتوایی که استفاده کننده درپی آن میشود را در اختیار بازدیدکنندگان تارنما خود قرار می دهید، سئو در مشهد pogo-stiking را به ترازو قابل توجهی کاهش خواهید داد. درپی نکاتی که موجب به حداقل رساندن Pogo Sticking میگردند، توضیح داده شدهاست.
1. محتوای تارنما را مناسب با هدف استفاده کننده بنویسید
مقصود مخاطب در یک تارنما به فرایندی گفته میشود که طی آن انتظارات خوانندگان از طریق ارائه پاسخهای مناسب به سؤالات آنان، برآورده خواهد شد. به عنوان مثال، هنگامی که "خرید هدفون " را در گوگل جستجو می کنید، سایت هایی که در صدر نمایش داده میگردند پست های وب لاگ مربوط به خرید هدفون نمی باشند بلکه تارنما هایی هستند که به صورت تجاری عمل می کنند. برهان نمایش سایت های فروشگاهی در رتبه های نخستین این میباشد که گوگل با تمرکز به هدف شما از جستجوی این عبارت، وب سایتی مناسب جهت خرید هدفون را نمایش می دهد.
از سوی دیگر، در شرایطی که عبارت "بهترین هدفون برای خرید" را جستجو نمائید، احتمالا به مشورت کردن ای در مورد خرید هدفون نیاز دارید.رایا پارس بنابراین گوگل پست های وبلاگ مربوط به خرید هدفون را همراه با لیستی از مورد ها پیشنهادی، به شما نمایش میدهد. بهدنبال این سوال مطرح می گردد که چهطور می توانید محتوای خود را مبتنی بر با هدف و جستجوی مخاطب ارائه دهید و از Pogo Sticking شدن افراد دوری نمایید؟
برای آغاز، کلمه کلیدی مدنظر خود را شناسایی کرده و اطلاعات لازم را دربارهی جستجوی استفاده کننده به دست آورید. داشتن اطلاعات بیشتر، به شما این امکان را میدهد تا محتوایی ایجاد کرد فرمایید که بتواند در ورقه اولیه جستجوی گوگل نمایش داده شود.
به عنوان مثال، فرض فرمائید کاربر عبارت "هدفون بلوتوث " را جستجو نماید و احتمالا هدفش خرید جنس باشد. در چنین شرایطی در what is seo شرایطی که یک پست وبلاگ همدم با واژه و کلمه کلیدی با صرفه شده نداشته باشید، بازدید کننده را از دست می دهید. در بهره، بعداز شناسایی نیاز کاربر، محتوا تولید کرده و بر طبق کلمه کلیدی مناسب، آن را باصرفه فرمایید.
2. ایجاد کرد محتوای Skyscraper یا "افق خراش
در حالتیکه محتوای شما به اندازه کافی غنی نبوده و قابلیت و امکان پاسخگویی به سوالات احتمالی کاربران را ندارد، با نقص مواجه خواهید شد. در این حالت، کاربران وب سایت شمارا رخنه و به وبسایت دیگری مراجعه می کنند. با ارائه مطالب Skyscraper یا "افق خراش ، میتوانید از این نقص دوری کنید.
محتوای پرنور و جامعی را ساخت نموده و با تمرکز به نوع جستجو، برای هر سوال پاسخ مناسبی ارائه دهید. در گوگل به جستجو بپردازید و به کادرهای "People also Ask \" توجه نمایید. سوالاتی را بیابید که ارتباط نزدیکی با کلمه کلیدی موردنظرتان دارند و آنانرا در مطالب خود بگنجانید. همچنین میتوانید نصیب پرسشهای متداول را در محتوای خود بگنجانید و پاسخهای کوتاه و دقیقی به آن ها بدهید.
3. سرعتبارگذاری وب سایت خود را بهبود دهید
زمان قتل کننده وبسایت میباشد و هر ثانیه ای که بارگذاری وبسایت بیشتر طول بکشد، ممکن میباشد بازدید کننده ای را از دست بدهید. در منفعت، اطمینان حاصل نمائید که وب سایت شما سریعا لود میگردد که شرایط ایده آل آن، دو ثانیه میباشد. ابزارهایی مانند افزونه LSCache، میتوانند به شما در افزایش سرعت لود تارنما امداد نمایند.
4. خواندن مطالب را سهل و آسان تر فرمایید
در شرایطیکه مخاطب در خواندن و فهم و شعور محتوای تارنما شما خلل داشته باشد، ترجیح میدهد به ورقه نتایج جستجو بازگشته و سراغ وبسایت دیگری برود. هم اکنون این پرسش تولید میگردد که چهطور می قدرت خوانایی محتوای وبسایت را بهبود بخشید؟
عملکرد نمایید اندازه فونت متنها را بزرگتر تعیین کنید. در شرایطی که استفاده کننده بدون چاره شود به دلیل کوچک بودن اندازه فونت تغییری در اندازه متن تشکیل داد کند احتمال اینکه در تارنما باقی بماند، کم است. همچنین کارایی نمائید تا درک محتوا آسوده باشد. از اصطلاحات تخصصی و بغرنج که مضمون دشواری داراهستند اجتناب فرمایید. در نهایت، جملات و پاراگراف های خود را کوتاه بنویسید تا موجب خستگی در هنگام خواندن نشوند.
5- طراحی خوشگل و جذابی برای وبسایت خود تعیین نمایید
ظاهر وبسایت نقش بسیار مهمی در جذب کاربران داراست. مطالعات صورت گرفته نشانه میدهد که به طور معدل 0.05 ثانیه طول می کشند تا افراد تصمیم بگیرند که آیا تارنما شمارا ترک کنند یا در آن باقی بمانند. این دستور، تاثیر ساخت سایت را در کوشش آن بسیار حائز اهمیت می کند. وب سایتی که جستجو و به کارگیری از آن سخت باشد باعث میشود تا کاربر آن را رخنه کرده و مجددا به برگه نتایج جستجو بازگردد. بنابراین، یقین حاصل نمائید که طراحی وب سایت شما برای به کارگیری و مرور، به خیر و خوبی انجام شده است.
فاید
پوگو استیکینگ یک کردار از سمت استفاده کننده است که می تواند بر رتبه بندی وب سایت شما اثرگذار باشد. جاری ساختن اقدامات مورد نیاز جهت هجران از خروج مخاطب، منجر میگردد تا از Pogo Sticking بازدیدکنندگان وبسایت، پیشگیری نمائید و افراد را به سمت وبسایت خود جذب نمایید.