فراگیری بهینه سازی محتوا یکی از مهم ترین فراگیریهایی است که برای با صرفهسازی سایت باید گزینه توجه قرار گیرد. زیرا کسبوکارهای آنلاین برای جلباعتنا مخاطبان خود نیاز به ساخت محتواهایی متعدد دارند. محتوایی که تدبیرقسمت باشد و نیازهای مخاطبان را پوشش دهد.
مدیران وبوبسایتها برای قرارگیری تارنما خود با کلمه ها کلیدی هدف در بالا حاصل جستجو بایستی سئو در مشهد به یادگرفتن بهینه سازی محتوا به وبمستران دقت داشته باشند. درین نوشتهعلمی به نکاتی میپردازیم که برای تشکیل داد محتوای سئوشده از التفات زیادی برخوردار میباشند.
سئو محتوا چیست؟
بهینه سازی یا همان Search Engine Optimization به تیمای از عملها گفته می شود که دررایا پارس آن به با صرفهسازی وب سایت برای موتورهای جستجو پرداخته میشود. این فعالیتها شامل ایجاد کرد محتوای هدفمند، مطالعه عبارات کلیدی، سئو تکنیکال یا فنی، بهبود ساختار سایت و کدنویسی و.. میشود.
سئو محتوا به فرایندهایی گفته میگردد که مقصود آن با صرفهسازی محتواهای ایجاد کرد شده در وبسایتها برای موتورهای جستجو است. فراگیری seo محتوا امداد زیادی به جذب ترافیک و جهتدهی به مخاطبان سایت خواهد کرد. بهطوری که میتوان مدعی شد ساخت محتوای سئو شده مهمترین اقدام عملی بازاریابی موتورهای جستجو خواهد بود.
در seo محتوا رعایت نکاتی در نوشتن محتواها و ساختاربندی آنها مدنظر قرار میگیرد. در فراگیری بهینه سازی محتواwhat is seo سه قسمت ذیل عنایت کلیدی دارند:
استراتژی لغت ها کلیدی (Keyword Strategy)
ساختار تارنما (Site Structure)
اسکنرایتینگ (Copy Writing)
عنایت آموزش سئو محتوا برای وبوب سایتها
seo محتوا مهم میباشد، زیرا موتورهای جستجو مانند گوگل، وبوب سایت شما را میخوانند و در حالتیکه پروسه seo محتوا بهدرستی رعایت خواهد شد، احتمال قرارگیری وب سایت در نتایج گوگل ارتقا مییابد. همچنین شناخت ساختار وب سایت، بهبود رابطه کاربری، رعایت اصول اسکنرایتینگ و تشکیل داد محتوای کیفیت عالی موجب می گردد تا مخاطبان به سمت اهداف بازاریابی حرکت کنند.
قسمتهای گوناگون در آموزش seo محتوا
seo محتوا تنها رعایت یکسری قاعده کلی برای ساخت محتواها نیست، بلکه برای داشتن محتواهای سئو شده می بایست به ساختارهای مشخصی دقت کنیم. seo محتوا مهمترین شغل بازاریابی برای وبتارنماها میباشد که متخصصان بهینه سازی و کارشناسان ساختوساز محتوا می بایست بادقت زیادی آن را اعمال دهند. در ادامه به روند مختلفی اشاره میکنیم که در آموزش سئو محتوا باید مدنظر قرار گیرند:
تحقیق کلمات کلیدی در آموزش seo محتوا
در مطالعه لغت ها کلیدی (Keyword Research)، لیست گران قدرای از کلماتی شناسایی میشوند که قصد داریم با آنان در نتایج موتورهای جستجو مرتبه داشته باشیم. در یادگرفتن seo محتوا این قسمت از التفات زیادی برخوردار است، زیرا در صورتیکه لغات کلیدی مناسبی گزینش نشوند، هزینه زیادی تلف خواهد شد
بهینه سازی وبسایت با تفحص کلمه ها کلیدی آغاز میشود. برای تعیین بهترین کلمه ها می بایست از مخاطبان شناخت خیر داشته باشید و بدانید که آنها دقیقا به جستجوی چه لغت ها یا سوالاتی میپردازند.
در یادگرفتن بازرسی کلمات کلیدی بایستی به 4 مرحله پایین اعتنا کنید:
شناخت دقیق ماموریت استحصالوکار؛
استخراج فهرست کاملی از کلمات کلیدی به وسیله ابزارهای متفاوت؛
شناسایی هدف جستجو (Search intent)، شناخت هدف جستجو التفات زیادی داراست، زیرا بعضا از کلمه ها کلیدی برای فروش مستقیم به عمل می روند و برخی دیگر به جهت تدبیربخشی گزینه به کار گیری قرار میگیرند؛
تشکیل داد صفحه های فرود برای هر کلمه و واژه کلیدی (صفحه ها فرود میتوانند همان صفحات مقالات یا صفحه ها متاع باشند).
جستجوی لغت ها کلیدی یکیاز مهمترین قسمتها در بهینهسازی تارنما میباشد که در یادگرفتن seo محتوا باید آیتم اعتنا قرار گیرد.
چرا پژوهش لغات کلیدی در فراگیری بهینه سازی محتوا مهم است؟
محتوای سئو شده وقتی دارای قیمت میباشد که کلمه ها کلیدی بهصحت تشخیص داده شوند و عباراتی برای ایجاد کرد محتوا انتخاب شوند که توسط کاربران جستجو می گردند. تمرکز نویسندگان در طول فراهمسازی محتوا بر روی لغت ها کلیدی خواهد بود. به همین استدلال درصورتیکه واژه کلیدی مناسب تعیین نشود، محتوا قدرت ما یحتاج برای جذب استفاده کننده مقصود را نخواهد داشت.
در آموزش سئو محتوا بدین نکته تاکید میگردد که موتورهای جستجو بهترین ابزار برای یافتن کلمه ها کلیدی میباشند. همچنین به کار گیری از ابزارهای متعدد آنلاین برای جستن لغت ها کلیدی مرتبط، ذهنیت نه را به کارشناسان سئو و محتوا خواهد داد.
ساختار وبسایت
شاید تصور کنید که در فراگیری بهینه سازی محتوا به ساختار وب سایت کاری نداریم و فقط تمرکزمان بر روی ایجاد کرد محتواهای seo شده است. اما این تصور غلط است، زیرا محتوا هنگامی گرانبها خواهد بود و مورد اعتنا موتورهای جستجو قرار میگیرد که دارای ساختاری مناسب باشد.
ساختار وب سایت (Site Structure) از دو جهت دارای اهمیت می باشد:
یک ساختار بهتر به فهم گوگل از تارنما کمک میکند:
داشتن ساختار مناسب به گوگل کمک میکند تا سرنخهایی را در محتواها پیدا کند. ساختارها آیتم وبسایت را به موتورهای جستجو معرفی میکنند و به این شکل مقصود هر وبسایتی نهصرفا برای گوگل که برای کاربران معین می شود. در فراگیری سئو محتوا توجه به ساختار سایت از آن جهت عنایت دارااست که کمک زیادی به پیوندسازی داخلی میکند.
ساختارهای خوب از رقابت داخلی محتواها با یکدیگر غربت میکنند:
احتمالا در هر وبسایتی یکسری نوشته ی علمی در خصوص موضوعات مشابه خواهید داشت. ساختار سایت امداد میکند تا مقالهها تکراری نداشته باشیم و هر نوشته ی علمیای غرض خود را دنبال کند.
ساختار مناسب برای محتواهای بهینه سازی شده
شناخت گونه های ساختارهای تارنما در آموزش بهینه سازی محتوا التفات زیادی داراست. در یک ساختار مناسب باید وب سایت مانند یک هرم در نظر گرفته خواهد شد که در بالای آن کاغذ اصلی وبسایت قرار دارد. این کاغذ مهم با لینک و پیوندهایی باید به صفحه های دیگر لینک و پیوند داده شود. استعمال از مجموعهبندی در مقالات یا صفحه ها متاع به بهبود ساختار سایت یاری زیادی میکند.
داشتن استراتژی seo محتوا بر روی دکورا سیون ساختار وب سایت و طرز بهکارگیری کلمات کلیدی تاثیر زیادی دارد. ساختارها کمک زیادی به سئوکاران میکنند تا شاهد تعداد زیادی از محتواهای یتیم (Orphaned Content) در تارنما نباشیم. یک محتوای یتیم، محتوایی هست که فقط باقی مانده و هیچ ارتباط یا لینکی با سایر محتواها ندارد. چنین محتوایی از حیث گوگل کممداقه تصور شده و ایندکس نمیشود یا جایگاه بالایی را استخراج نمیکند.
نسخه برداریرایتینگ در یادگرفتن seo محتوا
چه گونه یک محتوای مطابقت با اصول اسکنرایتینگ ایجاد کرد کنیم؟
مهارت کپیرایتینگ یک قدرت است که در ساختوساز محتوای سئو شده باید به آن مسلط بود. تالیف کننده با در مشت داشتن کلمه کلیدی باید یک ایده اصلی پیدا کند و مبنی بر آن به نگارش محتوا بپردازد. کپیرایترها، نویسندگانی میباشند که مهارت کافی را در ایجاد کرد محتوای کیفیت بالا داراهستند. آنها مقاله ها جدیدای را به وجود میآورند که هرگز از محتواهای تارنماهای دیگر کپی نشدهاند. مقاله ها آنها بر اساس نیازهای مخاطبان ایجاد کرد می شوند، به همین ادله موردتوجه قرار میگیرند و بارها خوانده میگردند.
در آموزش سئو محتوا بایستی به کارآموزان این نکته را یادآوری کنیم که اعتنا به مخاطب از عنایت زیادی برخورداراست. درصورتی که قصد دارید یک محتوای موردتوجه مخاطبان را تهیه فرمائید پاسخ به سوال ها پایین دیدگاه بهتری را به شما خواهد بخشید:
قصد دارید چه چیزی را به مخاطبان خود بگویید؟
پیام اصلی نوشتهی علمی شما چه خواهد بود؟
انتظار دارید که مخاطبان بعد از خواندن این مقاله چه اقدامی را جاری ساختن دهند؟
پندار کردن بهاین قبیل از سوال های به شما کمک میکند تا ایده بهتری را برای ساخت یک نوشتهی علمی و رعایت اصول اسکنرایتینگ در آن به دست آورید.
طراحی محتوا و seo آن
یادگرفتن سئو محتوا یک شغل تخصصی است. کسانی باید به سراغ این رسته شغلی بیایند که از نظر محتوایی خیر منتفع باشند و هم تخصصهای لازم را در چنگ داشته باشند. طراحی محتوا (Content Design) فرایندی می باشد که به تولیدکنندگان محتوا یاری میکند تا مقالهها و صفحه ها سایت را بر اساس نیاز حقیقی وواقعی کاربران ایجاد کرد کنند. با طراحی محتوا به نویسندگان کمک میکنید تا به درک نیاز مخاطب پرداخته و از سویی دیگر، کاربر هم به آنچه نیاز دارااست با گاز دسترسی پیدا کند.
طراحی محتوا صرفا تکنیکی برای تشکیل داد محتوای خوب نیست، بلکه روشی تازه برای اندیشه در باب محتوا است. در محتواها نباید تنها به کپیرایتینگ اعتنا کنیم، رعایت اصول seo محتوا و خوانایی آن باعث بهبود تجارب کاربری و افزایش احتمال قرارگیری مقالات در حاصل گوگل خواهد شد.
اعتنا به هدف جستجو در بهینه سازی محتوا
ساخت محتوای وب یک شغل تخصصی است، حتی چنانچه همه فرایندها را بهدرستی پیش ببریم اما نویسنده نتواند به محتوا جهت مورد نیاز را بدهد، به منفعتای نمیرسیم. در یادگرفتن سئو محتوا باید این نکته به نویسندگان یادآوری شود که متن آنها بایستی غرض جستجوی کاربران را برآورده کند. به کار گیری از لغت ها هممضمون در کنار کلمه کلیدی اساسی نهفقط سبب خوانایی مقالات می شود، بلکه به درک مفاهیم به وسیله الگوریتمهای موتورهای جستجو نیز کمک خواهد کرد.
صحبت نهایی
فراگیری بهینه سازی محتوا، بر روی کوشش نویسندگان و اعضای دسته سئو تاثیر میگذارد. بهینه سازی محتوا مشتمل بر تمامی جنبههای نوشتن، بهینهسازی، نسخه برداریرایتینگ و ساختار محتوا میشود. در شرایطیکه قصد دارید تا در نتایج گوگل دیده شوید و نسبت به رقبای خود مرتبه بهتری را به دست آورید بایستی اعتنا کافی به سئو محتوا داشته باشید. با برونسپاری فرایندها بهینه سازی یا فراگیری بهینه سازی محتوا به پرسنل خود، دغدغههای خود را در بهینه سازی وبسایت کاهش دهید. با جمهوری اسلامی ایرانوبز تماس بگیرید تا مشورتهای مرتبط در این زمینه را دریافت فرمایید.