مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

نکات مهم بهینه سازی وبسایت خبری

سئو خارجی
از لحاظ من یکی از مهمترین و تاثیرگذار ترین نصیب سئو هر وبسایتی، offpage یا off page می باشد؛ چراکه روی مراحل رویش تارنما بسیار تاثیرگذار و همینطور بسیار حساس میباشد. گوگل موضع خود را در خصوص پیوند سازی مشخص کرده و به عنوان مجازات وبسایت های خلاف‌کار،سئو در مشهد  پنالتی از نتایج خود را مطرح کرده است.

به همین برهان تحقیق مناسب رقبا، پروسه شروع لینک و پیوند سازی و افزایش حجم بک لینک ها برای وبسایت های خبری بسیار مورد مداقه هست.

بهینه سازی تکنیکال
مراحل seo تکنیکال تارنما در بالا مطالعه می شود، کلیه موردها پایین مطالعه شده رایا پارس  و در صورت نیاز ارور ها بایستی ازبین خواهد رفت.

سرعت
بگذارید صادقانه بیان کنم، سرعت سایت خبری اساسی تر از طراحی صفحه و حتی تجربه کاربری هست. what is seo به هیچ عنوان به همین عامل هست که خود گوگل پروژه AMP را برای کاربران تلفن همراه راه اندازی کرده است که با کاهش فایل های CSS سرعت بار گذاری برگه را بسیار بالا پیروز شود.

تا حد ممکن بهینه سازی سرعت را با افزونه های وردپرسی یا کدنویسی در شرایطی‌که مخصوص میباشد ایفا دهید و فاکتور هایی مانند CLS، LCP و TBT را به بهینه ترین موقعیت ممکن برسانید. برای تست نخستین سرعت از وب سایت های GTmetrix و Google pagespeed insights می‌توانید به کار گیری کنید.

AMP
Accelerated Mobile Pages قابلیت و پروژه ای اپن سورس از طرف گوگل می‌باشد که با حذف کدهای CSS و جاوا اسکریپت تا جای ممکن سرعت بارگذاری کاغذ را برای تلفن های هم پا بالا می برد.

گوشی فرندلی
در تصویر بالا تماما قابل مشاهده است که معیار جستجو به وسیله گوشی موبایل در وب سایت های خبری تا چه اندازه بیشتر از دیوایس دسکتاپ میباشد. خب هنگامی که ورودی شما تا این حد به کاربران موبایل وابسته است، چرا تارنما را برای استفاده این افراد وارفته تر نکنید؟ مواردی مانند ریسپانسیو و سرعت بخصوص برای کاربران موبایل حائز اهمیت می‌باشد و گوگل نیز با شناخت استفاده کننده، تلفن همراه فرندلی بودن سایت را یک کدام از فاکتور های اصلی seo وب سایت در لحاظ گرفته است.

تارنما مپ
مطمئن باشید که نقشه تارنما را بخش بندی شده به گوگل سرچ کنسول معرفی نمایید.

اسکیما کد
به کارگیری از اشکال اسکیما rating، FAQ، لوکال seo (بخصوص برای الگوریتم کبوتر) و … می تواند تاثیر خیلی نه روی تجربیات کاربری و بهینه سازی وب سایت خبری بگذارد.

فایل txt
اعتقادوباور پیدا کنید که فولدر ربات در سایت به صورت صحیح باشد و دسترسی گوگل بات ها را نبسته باشد.



گوگل نیوز
پلتفرم توضیح محتوای گوگل نیوز جایگاهی بسیار بهتر برای سایت های خبری میباشد. طبق آمار از این پلتفرم در ماه حدود 6 میلیارد کلیک به سایت ها ایفا می‌گردد و حتی دریافت درصد بسیار کم هم می توان به اندازه تک تک ترافیک ارگانیک استفاده کننده وارد سایت کند. برخی از نکاتی که برای راهیابی به گوگل نیوز باید رعایت کنید عبارتند از:

محتوای خبری یونیک بنویسید نه نسخه برداری از تارنما های تعالی
عنوان ها جذاب مرتبط به واژه کلیدی بنویسید.
حواستان به محتوای ترند روز باشد
روزانه دست‌کم 2 تا 3 محتوای خبری به روز بگذارید.
توان سایت خبری را با استعمال از تکنیک های لینک بیلدینگ ارتقاء دهید.
آپ دیت محتوا
به روز رسانی محتوا بخصوص برای خبر ها ترند و روز نشان دهنده یک خبرگزاری فعال و مثبت میباشد. برای مثال به محض انتشار خبر انفجار در لبنان بایستی هر چندین دقیقه به روز های مربوط به آن را در خبر قرار دهید و حتی مبنی بر مجال محتوای کاغذ را جدا نمایید تا استفاده کننده در جریان کل آیتم قرار بگیرد.

از مزیت های فراوان آپ دیت محتوا تا می توانید به کارگیری فرمایید، الگوریتم تازگی محتوا در نهایت به یاری سایت شما می‌آید.


بهینه سازی تارنما خبری ارزشش را دارااست؟
در صورتیکه تمایل به تاسیس یک تارنما خبری گرفته اید یا تارنما خبرگزاری در چنگ دارید بایستی بدانید بخصوص در صدر seo آن زمان بر بوده و هزینه بر است اما با فعالیت دائمی و رعایت تکنیک های گفته شده در این نوشته‌علمی می توانید بعد از مدتی به درآمد بالایی برسید. رویکرد های درآمدی وبسایت های خبری در جمهوری اسلامی ایران از تبلیغات کلیکی، بنری و رپورتاژ آگهی نتایج می شود و در حالتی که از حیث ورودی و قیمت دامنه به حد نه برسید می‌توانید روی درآمد بالای سایت خبری حساب باز نمایید.

در شرایطی‌که در نظر دارید سئو وبسایت خبری خود را برونسپاری نمائید میتوانید از طریق ورقه تماس با ما، با متخصصین کشور‌ایران وب لایف ارتباط برقرار نمایید.

درصورتی که به مشورت سئو و آموزش مفاد متعدد به تیم خبری خود نیاز دارید هم میتوانید با ما در ارتباط باشید.

پیلار کلاستر pillar cluster و نقش آن در سئو چیست؟

پیلار و کلاستر محتوا خوشه‌ای چیست؟
 یک شیت ستونی شناخته میشود که یک شیت وب را شامل شده و نمایی کلی را راجع‌به یک آیتم به شما ارائه میدهد.سئو در مشهد  کلاستر نیز به عنوان موضوعی تیم‌ای شناخته میگردد که مقالات مرتبط و صفحه ها سایت شما را حول اساس یک مورد متمرکز می‌کند.
برگه پیلار به کلاستر موضوعی شما لینک و پیوند می‌شود و در منفعت تجربیات محتوایی به هم پیوسته‌ای ساخت می‌شود که بها فوق العاده را تشکیل داد می‌کند. در عین اینک، Google نیز شما را به عنوان یک مرجع خواهد شناخت و از این روی پیلار و کلاستر به عنوان یک آیتم بسیار مهم در مورد سئو تبدیل گردیده استرایا پارس . در‌این راهنما با شما همپا هستیم تا در مورد ایجاد کرد صفحه ها پیلار و کلاستر موضوعی با شما صحبت داشته باشیم.
رویکردی تازه در استراتژی سئو
بگذارید این بخش را با یک سوال استارت کنیم. چرا محتوای ساده و seo بر پایه ی کلمات کلیدی دیگر سعی چندانی ندارد؟ تا پیش از سال 2015 کلمات کلیدیwhat is seo به عنوان پاد شاه seo شناخته می‌شدند. این در حالی میباشد که جستجوها در دنیای امروز خاص تر و قضیه‌ای تر شده‌اند. اکثریت قریب به اتفاق کسانی که در Google جستجو می‌کنند، عبارت های وقتگیر تری را جستجو می‌کنند.
خلال این برخی از جستجوگران گوگل حتی یک واژه کلیدی در جستجوی خود به کارگیری نمیکنند. در واقع این مورد را می‌توان به دلیل استفاده از سیری و الکسا در جستجو دانست. در سال‌های قبل، گوگل یکسری بار الگوریتم‌های خود را به روز کرده است. موتورهای جستجوی امروزی آنقدر هوشمند میباشند که می دانند که شما دقیقا دنبال چه نتایجی می باشید.
با در کنار هم قرار دادن این دو برهان، میتوانیم بدین بهره برسیم که رغبت کسانی که امروز از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند، آن است که جستجوی دقیق تری انجام دهند و سوالاتی از موتور جستجو می‌پرسند که شاید در آن حتی یک واژه و کلمه کلیدی هم وجود نداشته باشد. با این وجود می توانیم به این منفعت برسیم که ساخت و ساز محتوا و استراتژی بر طبق لغت ها کلیدی در دنیای امروز دیگر آن قدر ها پاسخگوی نیاز وب سایت ها نخواهد بود.
مزایای سازماندهی محتوا با استفاده از ساختار پیلار و کلاستر
گوگل دوست داراست که دقیق‌ترین محتوا را به کاربران خود ارائه دهد. بر این محور می‌توان بدین سود رسید که موتور جستجوی Google علاقمند است که وب سایت‌هایی را به کاربران خود در صفحه اولیه بنامد که مبنی بر مورد سازماندهی شده باشند، نه مبتنی بر کلمه ها کلیدی. این موضوعی می باشد که درپی بیشتر درباره‌ی آن با شما کلام خوا هیم داشت.
یک آیتم در واقع مانند یک مضمون‌ شناخته میگردد و خود مشمول موضوعات جنبی و فرعی بسیار زیادی میگردد. این در حالی می‌باشد که یک واژه و کلمه کلیدی بخشی از یک معنا را نشانه میدهد. بیایید یک فروشگاه مواد غذایی را تصور کنیم. در‌این مغازه مواد غذایی در راهروهایی به صورت گروه بندی به مشتریان ارائه می‌گردد.

مثلا یک راهرو مرتبط با تولید ها لبنی وجود دارد، یک راهرو محصول ها پروتئینی و غیره. پس زمانی که برای مثال شما نیاز به خرید ماهی دارید، بایستی به بخش تولید ها پروتئین وارد شوید به این دلیل‌که ماهی به عنوان یک بخش فرعی از یک آیتم مهم به نام پروتئینی میباشد.
هم اکنون بیایید مثال بالا را به یک تارنما تعمیم دهیم. به طور مشابه خواهیم توانست از این روش برای گروه بندی لغات کلیدی به کار گیری داشته باشیم. این شغل سبب ساز می شود که یک آیتم یا مضمون‌ اساسی را در لحاظ بگیریم و سپس با استعمال از ساختار پیلار و کلاستر، محتوای فرعی مرتبط را به عنوان زیر گروه‌ای از یک محتوای مهم در نظر داشته باشیم. در واقع وقتی که ما موضوعات را به صورت ادغام معرفی می کنیم، عبارات کلیدی به صورت منظم در آمده و همین امر سبب ساز میگردد که استراتژی سئو شما بهبود بسیار زیادی پیدا کند.
سازماندهی محتوا با طرز پیلار و کلاستر منجر میشود که سازماندهی محتوای شما در تیم های موضوعی به خیر انجام شود. همچنین مرتبط با گزینه بوده و توسط لینک ها به یکدیگر مرتبط خواهند شد.

گزارش seo چیست و دربرگیرنده چه مواردی میگردد؟


آیا استراتژی سئوی شما منفعت داده است؟ آیا می توانید این نتیجه ها را به مشتریان یا مدیر خود ثابت کنید؟ یکی وسیع ترین چالش‌های متخصصان سئو در سرتاسر فقیه، نه صرفا ساخت محتوایی است که منجر مرتبه‌ بندی یا ارتقا ترافیک میگردد،سئو در مشهد  بلکه این میباشد که بتوانند تأثیرات استراتژی خود را با گزارش‌های خوب ارائه دهند.

گزارش سئو چیست؟.jpg
یک گزارش عالی می‌تواند حالت جانور و نتیجه ها به‌دست‌آمده را ارائه کند. در اینجا خواهید رویت کرد رایا پارس که چه طور می توان یک گزارش سئوی عالی تنظیم کرد و متوجه خواهید شد که معیارهای اساسی که معیار موفقیت آن‌ها باید در گزارش seo ذکر شود کدامند.

با ساخت‌و‌ساز یک گزارش سئو، میتوانید تندرست سئوی وب سایت خود، تاثیر تلاش کارهای سئوی خود what is seo و سکو های کلیدی را مشاهده و احتساب فرمایید تا با استفاده از اطلاعات آن، استراتژی های سئو آجل را اساس ریزی کنید. با این در حال حاضر، تشکیل داد یک گزارش سئو قادر است بسیار مشقت بار باشد، به خصوص در‌حالتی که ندانید که چگونه گزارش بنویسید، از کجا داده ها را دریافت نمایید، یا روی کدام معیارها تمرکز فرمائید. در شرایطی که در سئو مبتدی هستید، توصیه میکنیم آغاز نوشته‌ی‌علمی سئو چیست را مطالعه نمایید.

گزارش سئو چیست؟
گزارش بهینه سازی بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی بازاریابی شما است.
چه در یک شرکت سئو عمل می کنید و چه در فریلنسر یا عضو دسته سئو میباشید، یک گزارش بهینه سازی خوب ما یحتاج هست تا یقین حاصل شود که مدیر یا مشتری شما میتوانند به راحتی کوشش و بازگشت سرمایه فعالیت های متعدد سئو را اندازه گیری کنند. شما نه تنها باید شاخص های کلیدی همت (KPI) را در مشت آن ها قرار دهید، بلکه باید به آن ها کمک نمائید تا اطلاعات مفیدی به دست آورند. خواه گزارش ماهانه سئو، فصلی یا سالانه باشد، اطلاعات خاصی وجود داراست که مشتری شما انتظار دارد آن را ببیند. از مفاد پایین بعنوان مهم‌ترین ضروریات یک گزارش در قالب بهینه سازی خیال می‌شود:

ترافیک تارنما
احتمالاً مهم ترین موردی که باید در یک گزارش بهینه سازی ارائه شود، مبحث ترافیک سایت است. در واقع بعد از اگاهی از پتلفرم آیتم استعمال‌ی یک وب سایت که ممکن میباشد گوگل آنالیتیکس یا هر نوع پلتفرم دیگر باشد، متخصص سئو موظف میباشد در حین‌های زمانی تعیین شده توسط رئیس سایت اقدام به ارسال گزارش کند. معمولاً در‌این نصیب از گزارش پارامتر session دارای اهمیت بیشتری میباشد.

رفتار کاربران
از دیگر مواردی که برای مدیریت یک تارنما دارای اهمیت زیادی هست، تحقیق رفتارهای کاربران است که این مورد قادر است در قسمت‌های متفاوت مانند بانس ریت، مجال فرصت بازدید هر مخاطب، تعداد صفحات در هر بازدید و مواردی از این دست در نظر گرفته خواهد شد. پر هویدا است که انتقال اطلاعات به طور کاملً صحیح درین خصوص در قالب گزارش سئو بوسیله مجموعه seo به خیر می‌تواند اقدامات آجل مدیر و محتوانویس‌های وب سایت را گزینش کند.

صفحات فرود
پیش بینی و مطالعه صفحات فرود به وسیله یک گروه بهینه سازی دارای اهمیت است. در واقع شناسایی اینکه کدام صفحه های از تارنما دارای بازدید بیشتری می‌باشند و ترافیک بالاتری را مصرف می‌کنند به مدیران وب‌وبسایت‌ها امداد خواهد کرد تا به مطالعه کیفیت صفحات معین شده بپردازند تا از این‌رو بتوانند کاربر بیشتری را جذب کنند. همچنین ارائه گزارشات seo بر طبق اینکه چه صفحات جدیدی می‌توانند قابلیت تبدیل شدن به یک برگه فرود باارزش را داشته باشند نیز بسیار اصلی میباشد که باید توسط یک دسته سئو در گزارش بهینه سازی نظر گردد.

حضور در نتایج جستجو
به عنوان مثال وظایف اساسی یک گروه seo رسیدگی وب سایت از نظر نتیجه ها کلماتی میباشد که در سرچ گوگل وجود دارند. در واقع تحقیق و کسب کلماتی که در گوگل دارای جایگاه می باشند و در نتیجه ها به کاربران نشان داده می شود اطلاعات بسیار با اهمیتی هست که باید در گزارشات seo لیست شوند. این اطلاعات حیاتی به مدیران وب سایت‌ها امداد خواهد کرد تا روی کلمات حصول شده بیشتر فعالیت کنند و یا حتی لغات مشابه را پژوهش و تقویت نمایند.

سرعت تارنما
همان گونه که می دانید سرعت یک سایت تأثیر بسزایی در سئو وبسایت دارد. در واقع هر چه سرعت بار گذاری یک وب‌تارنما کمتر باشد، احتمالاً از نگاه گوگل جذاب‌تر است و وبسایت مورد نظر به کاربران بیشتری نمایش داده میشود. هم اکنون سرعت یک سایت ممکن میباشد در طول‌های هنگامی گوناگون به دلایلی همچون تغییر‌و تحول کدها، نصب نرم افزار (ماژول)، در نظر گرفتن قالب جدید و مواردی از این دست، دچار تغییرات گردد که مطلقاً بایستی بوسیله دسته سئو گزینه تحقیق قرار گرفته و در گزارش seo مطرح خواهد شد.

حالت‌های ایندکس
همانطور که میدانید مطالب تازه یک سایت باید در گوگل ایندکس شوند. این مسئله برای به نمایش درآمدن مطالب به کاربران حیاتی میباشد. در حال حاضر ممکن می باشد به دلایل متعدد شغل ایندکس مطالب با مشکل روبرو گردد که یکی از آن‌ها تأخیر در ایندکس میباشد. اکنون متخصص بهینه سازی بایستی در هر روزگار‌ی هنگامی چنین موردها مهمی را بازرسی کرده و در صورت نیاز در بررسی لیست گزارش سئو به طور به طور کاملً دقیق موارد مایحتاج را ذکر کنند. ولی ناگفته نماند که یک دارای تخصص سئو روش‌کارهای رفع این نقص‌ را نیز ارائه خواهد بخشید.

ایرادات وبسایت (صفحات ۴۰۴ و غیره)
هر سایتی ممکن میباشد دارای صفحه ها ۴۰۴ و مواردی از این دست باشد که یک سئوکار مکلف به پژوهش کلی سایت و شناسایی لینک و پیوند‌های نقص‌‌دار میباشد. در واقع مطالعه این آیتم و پیشنهاد برای رفع مشکلات این‌چنینی بر عهده‌ی دسته بهینه سازی بوده که باید در گزارشات seo ثبت شوند. همانگونه که میدانید وجود چنین پیوند‌هایی برای افزایش seo یک سایت سم به حساب میآید و هر چه زودتر بایستی به رفع کامل آن اقدام شود.

چرا باید یک گزارش بهینه سازی ساخت‌و‌ساز کنید؟
غرض اولیه از ساخت‌و‌ساز یک گزارش بهینه سازی این میباشد که بفهمید مردم چه چیزی را جستجو می کنند، از چه کلماتی به کارگیری می کنند، دنبال چه چاره هایی می‌باشند و چه نوع محتوایی را می‌خواهند. وقتی که مقصود مخاطبان خود را فهم و شعور کردید، می‌توانید مسیر ارتقا سئو سایت را هموار فرمائید. ثانیا، با تمرکز بر تک تک معیارهای کلیدی سئوی خود، اغتماد رییس یا کارفرمای خود را جذب می‌کنید. خلال این، با ساخت یک گزارش بهینه سازی، می‌توانید کوشش استراتژی ها و تاکتیک های سئوی خود را اندازه گیری فرمائید. به این ترتیب، میتوانید تعیین فرمایید که کدام کمپین ها بهترین تلاش را دارا هستند و کدامیک نه.

ابزارهای لازم برای گزارش بهینه سازی
ابزارهای سئو زیادی وجود دارااست که می‌توانید از آنها برای ساخت گزارش سئو به کار گیری فرمائید. بحران این میباشد که تعداد آنان بسیار زیاد میباشد. برای یک تحلیلگر یا مدیر سئو که پروژه ها، کمپین ها و وب سایت های متعددی را مدیریت می کند، توده داده ها از چند ابزار کار سختی است. برخی از بهترین ابزارهای موردنیاز برای تهیه گزارش بهینه سازی عبارند از:

Google Search Console (GSC)
ahresf
moz
Google Analytics
screaming frog
در حالتی که یک شرکت سئو معتبر را استخدام کرده اید، آنان بایستی گزارش های منظمی را ارائه دهند که دربرگیرنده معیارهای بالا باشد. در حالتی‌که در موضوع seo تازه کار میباشید و نمی‌دانید که یک گزارش بهینه سازی دربرگیرنده چه مواردی میباشد، مطلقاً موارد نخستین مانند ترافیک و بک لینک‌ها را در لحاظ بگیرید. گزارش‌دهی احتمالاً هیچ وقت عمل آیتم علاقه کسی نخواهد بود؛ البته بسیار اصلی است که شما این کار را برای داشتن مشتریانی راضی و درآمد عالی اعمال دهید.

Google data studio چیست؟

صاحبان بیزنس، برای چک کارایی دستیابی و کارشون در فضای دیجیتال، از ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس، سئو در مشهد گوگل تگ منیجر، گوگل سرچ کنسول و… به کارگیری می‌کنن. حال هنگامی بیزنس خیلی پرورش می‌کنه و تعداد داده ها و مخاطبان زیاد میشه نیاز میباشد که داده ها همگی این ابزارها رو برای محاسبه عالی و بدیهی‌خیس، یکجا و به طور تصویری داشته باشیم.
به گفته ویکی پدیا، «Google Data Studio یک ابزار آنلاین برای تبدیل داده‌ها به نقل از‌های آموزنده و داشبوردهای قابل تهیه میباشد رایا پارس که بوسیله Google در 15 مارس 2016 تحت عنوان بخشی از تیم سازمانی Google Analytics 360 معرفی گردیده‌است.»

معمولی‌خیس بخوام بگم، دیتا استودیو کارش تصویر سازی داده‌ها و تنظیم گزارش از این داده‌هاست.

شما توی دیتا استودیو می‌تونید گزارش‌های فردی سازی گردیده بسازید و اونا رو با اشخاص سازمان‌تون به اشتراک بذارید. در واقع توی دیجیتال مارکتینگ،what is seo  برای تصمیم گیری صحیح نیاز داریم که داده ها رو از منابع گوناگون، به طور گردآوری گردیده جلوی دیده‌مون داشته باشیم؛ تا در غایت بتونیم شایسته ترین تصمیم رو بگیریم.

این منابع، از گوگل آنالیتیکس گرفته تا داده ها فروش، CRM و… رو می‌تونیم به دیتا استودیو متصل کنیم.

گوگل دیتا استودیو به چه منابعی متصل میشه؟
خدمت‌های گوگل مثل گوگل کاغذ، گوگل سرچ کنسول، یوتیوب و…
پلتفرم‌های مارکتینگ گوگل مثل گوگل آنالیتیکس، گوگل ادز و…
مقر داده‌هایی مثل «My Sql» ،«Big query» و…
«Google Cloud Storage»
و خیلی از منابع دیگه که هر روز هم به تعدادشون اضافه می‌شه.
قسمت‌های مهم گوگل دیتا استودیو
پیش از آشنا شدن با اصطلاحات و نمودارهای دیتا استودیو، بهتره با نصیب‌های اصلیش آشنا بشید که عبارتند از: گزارش‌ها، منبع داده‌ها، اکسپلورر، آلبوم گزارش و اتصال به منبع دیتا.

گزارش‌ها (Reports)
از این نصیب می‌تونید به همگی گزارش‌ها دسترسی داشته باشید؛ همینطور اینجا می‌تونید مشخص و معلوم فرمائید که هر گزارش مرتبط با چه فردی است.

منبع داده‌ها (Data Sources)
اینجا لیست کلیه ابزارهایی که به دیتا استودیو متصل گردیده رو در مشت دارید. قبلی‌خیس هم گفتم که می‌تونید حدود 220 تا ابزار رو به دیتا استودیو متصل نمائید.

اکسپلورر (Explorer)
این نصیب از دیتا استودیو بیشتر موقعیت آزمایشی داره؛ یعنی سوای اینکه خدشه‌ای توی گزارش مهم تولید بشه، می‌تونید هر تغییری خواستید ایفا فرمایید؛ در غایت اگه تمامی تغییرات صحیح بود ذخیره‌ش فرمائید.

آلبوم گزارش (Gallery)
توی این بخش چند گزارش فراهم و پوسته فراهم برای گزارش وجود داره که می‌تونید به دلخواه یکیش رو تعیین فرمائید.

اتصال به منبع دیتا (Connect to data)
این بخش برای افزودن منابع داده است. منابعی که می‌خواید داده ها‌شون رو برای تنظیم گزارش به دیتا استودیو منتقل نمائید، از اینجا متصل میشن.

بهتره اولیه از همگی آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول رو متصل نمائید؛ زیرا حتما داده ها اصلی‌تری دارن.

متریک و دیمنشن یعنی چی؟
پیش از اینکه بخوام گونه های نمودارها و جدول‌ها رو در گوگل دیتا استودیو بهتون معرفی کنم، بهتره با مضمون‌ متریک (Metric) و دیمنشن (Dimention) و تفاوت‌شون آشنا بشید.

Dimention
به همگی داده‌هایی که از مال بُعد می باشند می‌گیم دیمنشن. منظورمون از بُعد چیه؟ چند از داده‌ها مثل لهجه، جنسیت، نوع مرورگر و… که قابل اندازه گیری نیستن، جزو مجموعه دیمنشن قرار می گیرند.

Metric
اکنون خلاف دیمنشن، به داده‌هایی که از فرآورده عددی و قابل اندازه گیری هستن می‌گیم متریک.

تعداد Session، تعداد User و از این قبیل داده‌ها جز داده‌های متریک قرار میگیرند.

گونه های نمودار در google data studio
دیتا استودیو نمودارهای خیلی متنوعی رو برای تصویرسازی داده‌ها در اختیارتون قرار میده. از نمودارهای دایره‌ای گرفته تا گونه های جدول‌ها رو می‌تونید توی دیتا استودیو ملاحظه کنید و ازشون به کار گیری فرمایید.

آموزش سئو محتوا، ابزاری برای تحول در بیزنس

فراگیری بهینه سازی محتوا یکی از مهم ترین فراگیری‌هایی است که برای با صرفه‌سازی سایت باید گزینه توجه قرار گیرد. زیرا کسب‌وکارهای آنلاین برای جلب‌اعتنا مخاطبان خود نیاز به ساخت محتواهایی متعدد دارند. محتوایی که تدبیر‌قسمت باشد و نیازهای مخاطبان را پوشش دهد.

مدیران وب‌وبسایت‌ها برای قرارگیری تارنما خود با کلمه ها کلیدی هدف در بالا حاصل جستجو بایستی سئو در مشهد به یادگرفتن بهینه سازی محتوا به وبمستران دقت داشته باشند. درین نوشته‌علمی به نکاتی میپردازیم که برای تشکیل داد محتوای سئوشده از التفات زیادی برخوردار می‌باشند.

سئو محتوا چیست؟
بهینه سازی یا همان Search Engine Optimization به تیم‌ای از عمل‌ها گفته می شود که دررایا پارس  آن به با صرفه‌سازی وب سایت برای موتورهای جستجو پرداخته میشود. این فعالیت‌ها شامل ایجاد کرد محتوای هدفمند، مطالعه عبارات کلیدی، سئو تکنیکال یا فنی، بهبود ساختار سایت و کدنویسی و.. میشود.

سئو محتوا به فرایندهایی گفته می‌گردد که مقصود آن با صرفه‌سازی محتواهای ایجاد کرد شده در وب‌سایت‌ها برای موتورهای جستجو است. فراگیری seo محتوا امداد زیادی به جذب ترافیک و جهت‌دهی به مخاطبان سایت خواهد کرد. به‌طوری که می‌توان مدعی شد ساخت محتوای سئو شده مهمترین اقدام عملی بازاریابی موتورهای جستجو خواهد بود.

در seo محتوا رعایت نکاتی در نوشتن محتواها و ساختاربندی آن‌ها مدنظر قرار می‌گیرد. در فراگیری بهینه سازی محتواwhat is seo  سه قسمت ذیل عنایت کلیدی دارند:

استراتژی لغت ها کلیدی (Keyword Strategy)
ساختار تارنما (Site Structure)
اسکن‌رایتینگ (Copy Writing)
عنایت آموزش سئو محتوا برای وب‌وب سایت‌ها
seo محتوا مهم میباشد، زیرا موتورهای جستجو مانند گوگل، وب‌وب سایت شما را میخوانند و در حالتی‌که پروسه seo محتوا به‌درستی رعایت خواهد شد، احتمال قرارگیری وب سایت در نتایج گوگل ارتقا می‌یابد. همچنین شناخت ساختار وب سایت، بهبود رابطه کاربری، رعایت اصول اسکن‌رایتینگ و تشکیل داد محتوای کیفیت عالی موجب می گردد تا مخاطبان به سمت اهداف بازاریابی حرکت کنند.

قسمت‌های گوناگون در آموزش seo محتوا
seo محتوا تنها رعایت یک‌سری قاعده کلی برای ساخت محتواها نیست، بلکه برای داشتن محتواهای سئو شده می بایست به ساختارهای مشخصی دقت کنیم. seo محتوا مهمترین شغل بازاریابی برای وب‌تارنما‌ها می‌باشد که متخصصان بهینه سازی و کارشناسان ساخت‌و‌ساز محتوا می بایست بادقت زیادی آن را اعمال دهند. در ادامه به روند مختلفی اشاره می‌کنیم که در آموزش سئو محتوا باید مدنظر قرار گیرند:

تحقیق کلمات کلیدی در آموزش seo محتوا
در مطالعه لغت ها کلیدی (Keyword Research)، لیست گران قدر‌ای از کلماتی شناسایی می‌شوند که قصد داریم با آنان در نتایج موتورهای جستجو مرتبه داشته باشیم. در یادگرفتن seo محتوا این قسمت از التفات زیادی برخوردار است، زیرا در صورتی‌که لغات کلیدی مناسبی گزینش نشوند، هزینه زیادی تلف خواهد شد

 بهینه سازی وبسایت با تفحص کلمه ها کلیدی آغاز میشود. برای تعیین بهترین کلمه ها می بایست از مخاطبان شناخت خیر داشته باشید و بدانید که آن‌ها دقیقا به جستجوی چه لغت ها یا سوالاتی میپردازند.

در یادگرفتن بازرسی کلمات کلیدی بایستی به 4 مرحله پایین اعتنا کنید:

شناخت دقیق ماموریت استحصال‌وکار؛
استخراج فهرست کاملی از کلمات کلیدی به وسیله ابزارهای متفاوت؛
شناسایی هدف جستجو (Search intent)، شناخت هدف جستجو التفات زیادی داراست، زیرا بعضا از کلمه ها کلیدی برای فروش مستقیم به عمل می روند و برخی دیگر به جهت تدبیر‌بخشی گزینه به کار گیری قرار می‌گیرند؛
تشکیل داد صفحه های فرود برای هر کلمه و واژه کلیدی (صفحه ها فرود میتوانند همان صفحات مقالات یا صفحه ها متاع باشند).
جستجوی لغت ها کلیدی یکی‌از مهمترین قسمت‌ها در بهینه‌سازی تارنما میباشد که در یادگرفتن seo محتوا باید آیتم اعتنا قرار گیرد.

چرا پژوهش لغات کلیدی در فراگیری بهینه سازی محتوا مهم است؟
محتوای سئو شده وقتی دارای قیمت می‌باشد که کلمه ها کلیدی به‌صحت تشخیص داده شوند و عباراتی برای ایجاد کرد محتوا انتخاب شوند که توسط کاربران جستجو می گردند. تمرکز نویسندگان در طول فراهم‌سازی محتوا بر روی لغت ها کلیدی خواهد بود. به همین استدلال در‌صورتی‌که واژه کلیدی مناسب تعیین نشود، محتوا قدرت ما یحتاج برای جذب استفاده کننده مقصود را نخواهد داشت.

در آموزش سئو محتوا بدین نکته تاکید می‌گردد که موتورهای جستجو بهترین ابزار برای یافتن کلمه ها کلیدی می‌باشند. همچنین به کار گیری از ابزارهای متعدد آنلاین برای جستن لغت ها کلیدی مرتبط، ذهنیت نه را به کارشناسان سئو و محتوا خواهد داد.

ساختار وبسایت
شاید تصور کنید که در فراگیری بهینه سازی محتوا به ساختار وب سایت کاری نداریم و فقط تمرکزمان بر روی ایجاد کرد محتواهای seo شده است. اما این تصور غلط است، زیرا محتوا هنگامی گرانبها خواهد بود و مورد اعتنا موتورهای جستجو قرار می‌گیرد که دارای ساختاری مناسب باشد.

ساختار وب سایت (Site Structure) از دو جهت دارای اهمیت می باشد:

یک ساختار بهتر به فهم گوگل از تارنما کمک می‌کند:
داشتن ساختار مناسب به گوگل کمک می‌کند تا سرنخ‌هایی را در محتواها پیدا کند. ساختارها آیتم وبسایت را به موتورهای جستجو معرفی می‌کنند و به این شکل مقصود هر وب‌سایتی نه‌صرفا برای گوگل که برای کاربران معین می شود. در فراگیری سئو محتوا توجه به ساختار سایت از آن‌ جهت عنایت دارااست که کمک زیادی به پیوند‌سازی داخلی می‌کند.

ساختارهای خوب از رقابت داخلی محتواها با یکدیگر غربت می‌کنند:
احتمالا در هر وب‌سایتی یکسری نوشته ی علمی در خصوص موضوعات مشابه خواهید داشت. ساختار سایت امداد می‌کند تا مقاله‌ها تکراری نداشته باشیم و هر نوشته ی علمی‌ای غرض خود را دنبال کند.

ساختار مناسب برای محتواهای بهینه سازی شده
شناخت گونه های ساختارهای تارنما در آموزش بهینه سازی محتوا التفات زیادی داراست. در یک ساختار مناسب باید وب سایت مانند یک هرم در نظر گرفته خواهد شد که در بالای آن کاغذ اصلی وبسایت قرار دارد. این کاغذ مهم با لینک و پیوند‌هایی باید به صفحه های دیگر لینک و پیوند داده شود. استعمال از مجموعه‌بندی در مقالات یا صفحه ها متاع به بهبود ساختار سایت یاری زیادی می‌کند.

داشتن استراتژی seo محتوا بر روی دکورا سیون ساختار وب سایت و طرز به‌کارگیری کلمات کلیدی تاثیر زیادی دارد. ساختارها کمک زیادی به سئوکاران می‌کنند تا شاهد تعداد زیادی از محتواهای یتیم (Orphaned Content) در تارنما نباشیم. یک محتوای یتیم، محتوایی هست که فقط باقی مانده و هیچ ارتباط یا لینکی با سایر محتواها ندارد. چنین محتوایی از حیث گوگل کم‌مداقه تصور شده و ایندکس نمیشود یا جایگاه بالایی را استخراج نمی‌کند.

نسخه برداری‌رایتینگ در یادگرفتن seo محتوا
چه گونه یک محتوای مطابقت با اصول اسکن‌رایتینگ ایجاد کرد کنیم؟
مهارت کپی‌رایتینگ یک قدرت است که در ساخت‌و‌ساز محتوای سئو شده باید به آن مسلط بود. تالیف کننده با در مشت داشتن کلمه کلیدی باید یک ایده اصلی پیدا کند و مبنی بر آن به نگارش محتوا بپردازد. کپی‌رایترها، نویسندگانی می‌باشند که مهارت کافی را در ایجاد کرد محتوای کیفیت بالا دارا‌هستند. آنها مقاله ها جدید‌ای را به وجود می‌آورند که هرگز از محتواهای تارنما‌های دیگر کپی نشده‌اند. مقاله ها آن‌ها بر اساس نیازهای مخاطبان ایجاد کرد می شوند، به همین ادله موردتوجه قرار میگیرند و بارها خوانده میگردند.

در آموزش سئو محتوا بایستی به کارآموزان این نکته را یادآوری کنیم که اعتنا به مخاطب از عنایت زیادی برخوردار‌است. درصورتی که قصد دارید یک محتوای موردتوجه مخاطبان را تهیه فرمائید پاسخ به سوال ها پایین دیدگاه بهتری را به شما خواهد بخشید:

قصد دارید چه چیزی را به مخاطبان خود بگویید؟
پیام اصلی نوشته‌ی علمی شما چه خواهد بود؟
انتظار دارید که مخاطبان بعد از خواندن این مقاله چه اقدامی را جاری ساختن دهند؟
پندار کردن به‌این قبیل از سوال های به شما کمک می‌کند تا ایده بهتری را برای ساخت یک نوشته‌ی علمی و رعایت اصول اسکن‌رایتینگ در آن به دست آورید.

طراحی محتوا و seo آن
یادگرفتن سئو محتوا یک شغل تخصصی است. کسانی باید به سراغ این رسته شغلی بیایند که از نظر محتوایی خیر منتفع باشند و هم تخصص‌های لازم را در چنگ داشته باشند. طراحی محتوا (Content Design) فرایندی می باشد که به تولیدکنندگان محتوا یاری می‌کند تا مقاله‌ها و صفحه ها سایت را بر اساس نیاز حقیقی وواقعی کاربران ایجاد کرد کنند. با طراحی محتوا به نویسندگان کمک میکنید تا به درک نیاز مخاطب پرداخته و از سویی دیگر، کاربر هم به آنچه نیاز دارااست با گاز دسترسی پیدا کند.

طراحی محتوا صرفا تکنیکی برای تشکیل داد محتوای خوب نیست، بلکه روشی تازه برای اندیشه در باب محتوا است. در محتواها نباید تنها به کپی‌رایتینگ اعتنا کنیم، رعایت اصول seo محتوا و خوانایی آن باعث بهبود تجارب کاربری و افزایش احتمال قرارگیری مقالات در حاصل گوگل خواهد شد.

اعتنا به هدف جستجو در بهینه سازی محتوا
ساخت محتوای وب یک شغل تخصصی است، حتی چنانچه همه فرایندها را به‌درستی پیش ببریم اما نویسنده نتواند به محتوا جهت‌ مورد نیاز را بدهد، به منفعت‌ای نمی‌رسیم. در یادگرفتن سئو محتوا باید این نکته به نویسندگان یادآوری شود که متن آنها بایستی غرض جستجوی کاربران را برآورده کند. به کار گیری از لغت ها هم‌مضمون‌ در کنار کلمه کلیدی اساسی نه‌فقط سبب خوانایی مقالات می شود، بلکه به درک مفاهیم به وسیله الگوریتم‌های موتورهای جستجو نیز کمک خواهد کرد.

صحبت نهایی
فراگیری بهینه سازی محتوا، بر روی کوشش نویسندگان و اعضای دسته سئو تاثیر میگذارد. بهینه سازی محتوا مشتمل بر تمامی جنبه‌های نوشتن، بهینه‌سازی، نسخه برداری‌رایتینگ و ساختار محتوا میشود. در شرایطی‌که قصد دارید تا در نتایج گوگل دیده شوید و نسبت به رقبای خود مرتبه بهتری را به دست آورید بایستی اعتنا کافی به سئو محتوا داشته باشید. با برون‌سپاری فرایندها بهینه سازی یا فراگیری بهینه سازی محتوا به پرسنل خود، دغدغه‌های خود را در بهینه سازی وبسایت کاهش دهید. با جمهوری اسلامی ایران‌وبز تماس بگیرید تا مشورت‌های مرتبط در این زمینه را دریافت فرمایید.